افزایش طول عمر مواد غذایی با یخچال های شبانه‌روزی

این روزها یخچال‌های هوشمندی وارد بازار شده‌اند که می‌توانند طول عمر مواد تازه غذایی را افزایش، مواد ارزشمند غذایی آنها را برای مدت طولانی‌تری حفظ و ضایعات غذایی را کاهش دهند. این دستاورد با شبیه‌سازی چرخه طبیعی نور خورشید در طی روز امکان‌پذیر شده است (Trendhunter).

با افزایش توجه به سلامت شخصی در مصرف‌کنندگان،  سبک زندگی سالم به روال عادی روزمره آنها وارد می‌شود که شامل سالم‌خوری، ورزش و دیگر محصولات سلامتی است.

با این‌حال از آنجایی که غذاهای ارگانیک و طبیعی اغلب گران‌تر از جایگزین‌های معمول هستند، کاهش هزینه و نگهداری طولانی‌مدت‌تر محصولات غذایی برای این مصرف‌کنندگان اهمیت بسیاری دارد. این به معنای ایجاد فرصت برای صنعت لوازم خانگی برای نگهداری هوشمند از محصولات غذایی به صورتی است که طول عمر آنها را افزایش دهد.  افزایش طول عمر محصولات غذایی در خانه‌ها همچنین به معنای کاهش ضایعات خانگی است که دغدغه دوستداران محیط زیست هم هست و نکته مهم دیگر آن است که تنها افزایش طول عمر مواد غذایی مد نظر نیست بلکه مصرف‌کنندگان همچنین به دنبال حفظ کیفیت و اجزای ارزشمند مواد غذایی هم هستند. بنابراین نگهداری هوشمندانه مواد غذایی آن چیزی است که می‌تواند مزیتی رقابتی برای فعالان صنعت لوازم خانگی ایجاد کند.

در پاسخ به این روندها، یخچال‌های هوشمندی وارد بازار شده‌‎اند که در کشوهای نگهداری میوه و سبزیجات خود (Crisper Drawer)، از فن‌آوری شبیه‌سازی شده به چرخه طبیعی نور خورشید استفاده می‌کنند. این یخچال‌ها طول عمر میوه و سبزیجات را افزایش می‌دهند به گونه‌ای که ویتامین‌های آنها تا حد امکان حفظ می‌شود. این فن‌آوری به صرفه‌جویی در پول و زمان مصرف‌کننده منجر می‌گردد.

 

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی؛ مگاترند برتر سال 2024

 

یخچال
شبیه‌سازی چرخه 24 ساعته نور خورشید در یخچال‌های بکو

شرکت بکو (Beko) با معرفی سیستم “HarvestFresh” که یک سیستم نوری سه رنگ است، چرخه 24 ساعته طبیعی خورشید را شبیه‌سازی و بدین‌وسیله مواد معدنی ضروری و ویتامین‌ها را در محصولات تازه حفظ می‌کند. کشوهای کریسپر در این یخچال که به این فن‌آوری مجهز شده‌اند به حفظ و نگهداری میوه و سبزیجات تا 30 روز کمک می‌کنند.

یخچالحفظ کیفیت غذا در یخچال‌های شرکت دالانس

فن‌آوری “Vitamin Fresh” یک امکان جدید در یخچال‌های شرکت دانلانس (Dawlance) است که تازگی و ارزش غذایی میوه و سبزیجات را تا 20 روز حفظ می‌کند. این فن‌آوری از ترکیب نور UV، کنترل رطوبت و چرخش هوا استفاده می‌کند تا از رشد باکتری‌ها، از دست رفتن رطوبت و اکسیداسیون جلوگیری نماید. این فن‌آوری همچنین نیاز به بسته‌بندی پلاستیکی را کاهش می‌دهد و ضایعات غذایی را به حداقل  می‌رساند. با توسعه این فن‌آوری احتمالاً تقاضا برای بسته‌بندی‌های پایدار افزایش خواهد یافت.

فن‌آوری “Vitamin Fresh” با افزایش طول عمر محصولات تازه، می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گل‌خانه‌ای حاصل از تولید و حمل‌و‌نقل غذا کمک کند و با کاهش هزینه و جلوگیری از فساد مواد غذایی به صرفه‌جویی برای مصرف‌کنندگان منجر گردد.

 

یخچالیخچال‌های مدرن از شرکت سینگر بنگلادش

شرکت سینگر (Singer) بنگلادش دو یخچال با فن‌آوری خلاقانه به نام‌های Fresh-O-Logy و NutriLock معرفی نموده است که می‌توانند میوه و سبزیجات را در غنی‌ترین حالت از نظر میزان ویتامین‌ها نگهداری کنند. این فن‌آوری انقلابی از ترکیب رنگ‌های آبی، سبز و قرمز در طول روز استفاده می‌کند و دقیقاً همان‌طورکه خورشید طیف‌های متفاوتی از نور را در طی زمان‌های مختلف روز منتشر می‌کند، این یخچال‌ها هم با شبیه‌سازی این پدیده طبیعی از قدرت نور برای حفظ ویتامین‌های ارزشمند مواد غذایی استفاده می‌کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی در خدمت پلتفرم‌های یادگیری زبان

 

میکروسکوپ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 پادکست میکروسکوپمیکروسکوپ دیجیتال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *