هوش مصنوعی در خدمت پلتفرم‌های یادگیری زبان

به گزارش TrendHunter این روزها برندها از هوش مصنوعی مولد برای پلتفرم‌های یادگیری زبان استفاده می‌کنند. این پلتفرم‌ها سرویس‌های معمول یادگیری زبان را به کمک هوش مصنوعی بهبود می‌بخشند به این صورت که بازخورد پیشرفته‌تری به زبان آموز می‌دهند، درس‌های ساده‌تر و در عین حال موثرتری ارائه می‌کنند وهزینه کاربر را کاهش می‌دهند.

همان‌طور که پیش‌تر در مجله میکروسکوپ به آن پرداخته شد، هوش مصنوعی در حال ورود به عرصه‌های گوناگونی از زندگی انسان است و در عمل به مگاترند سال 2024 بدل شده است. یکی از حوزه‌هایی که هوش مصنوعی در آن وارد شده و در حال ایجاد تحول است، حوزه زبان‌آموزی است. در حال حاضر بزرگ‌ترین و موفق‌ترین پلتفرم‌های یادگیری زبان روی جلسات کوتاه  و مدل‌های یادگیری ناهم‌زمان متمرکز هستند و این باعث شده که برای کاربران انعطاف‌پذیری در الویت باشد و پلتفرم‌هایی را انتخاب کنند که با زندگی پر مشغله آنها سازگار باشد. اما بسیاری از پلتفرم‌هایی که درس‌های منعطف ارائه می‌کنند، کم‌تر از آنها که درس‌های هم‌زمان، برنامه‌ریزی و هدایت شده به‌وسیله انسان دارند، موثر هستند و این انگیزه‌ای شده است برای برندهای جدید تا با استفاده از هوش مصنوعی مولد، راحتی پلتفرم‌های ناهم‌زمان را با تأثیرگذاری روش‌های تدریس تحت سرپرستی آموزگارهای انسانی، ترکیب ‌کنند و بدین وسیله پلتفرم‌های یادگیری را قدرتمندتر سازند.

 

دولینگو مکس مجهز به هوش مصنوعی مولد

دولینگو مکس (Duolingo Max) امکان جدیدی در پلتفرم معروف دولینگو است که قابل خریدن است. زبان‌آموزان با استفاده از دولینگو مکس می‌توانند بادگیری عمیق‌تری را تجربه کنند. این پلتفرم همه مزایای Super Duolingo را مانند تعداد قلب بی‌نهایت، عدم وجود تبلیغات و نظرات شخصی‌سازی شده دارد به اضافه دو امکان جدید که مجهز به هوش مصنوعی است: “Explain my answer” و “Roleplay”. “جواب من را توضیح بده” به زبان‌آموزها کمک و اشتباهات آنها را در یک درس اصلاح می‌کند در حالی که “نقش‌آفرینی” به زبان‌آموزها کمک می‌کند مهارت‌های محاوره‌ای خود را به‌وسیله شخصیت‌های مجازی تمرین کنند.

معرفی دولینگو مکس تأثیر بزرگی روی صنعت یادگیری زبان دارد؛ نشانه‌ای از قدرت GPT-4، جدیدترین و پیشرفته‌ترین فن‌آوری هوش مصنوعی مولد از OpenAI برای بهبود نتایج یادگیری و مشغول کردن بیش‌تر زبان‌آموزها. دولینگو مکس هم‌چنین یک مزیت برای دولینگو نسبت به اپلیکیشن‌های دیگر زبان‌آموزی است که از روش‌های آموزش و امتحان متعارف‌تر استفاده می کنند. با ارائه یک تجربه یادگیری شخصی‌سازی شده‌تر و تعاملی‌تر، دولینگو مکس امیدوار است تعداد بیشتری از کاربرانی را که می‌خواهند به هدف‌های زیان‌آموزی خود برسند جذب و حفظ کند.یادگیری زبان - دولینگو

این اپلیکیشن می‌تواند الهام بخش توسعه‌دهندگان اپلیکیشن زبان‌آموزی باشد تا با ترکیب فن‌آوری هوش مصنوعی و امکانات نقش‌آفرینی مجازی یک تجربه یادگیری تعاملی‌تر و شخصی‌سازی شده‌تر برای تعامل و بقای بیش‌تر کابران خود ایجاد کنند.

همچنین تأمین‌کنندگان فن‌آوری هوش مصنوعی می‌توانند با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های آموزشی همکاری کنند تا با ایجاد فن‌آوری پیشرفته هوش مصنوعی مولد، صنعت معمول آموزش زبان را متحول سازند.

 

 

یادگیری زبان - کنداسییک تجربه یادگیری طبیعی با پلتفرم کنداسی

پلتفرم کنداسی (Kendasi) یک ابزار آموزش زبان است که برای کاربران در همه سطوح عالی است . این پلتفرم با در الویت قرار دادن یک روش طبیعی آموزش زبان به کاربران کمک می‌کند که بهترین استفاده را از درس‌ها ببرند. این پلتفرم با استفاده از قدرت هوش مصنوعی کاربران را قادر می‌سازد به راحتی و با یک روش آرام در موضوعات متنوع با سسیستم گفتگو کنند. این روش قطعاً برای یادگیری زبان سرگرم‌کننده‌تر است، کاربر را ناامید نمی‌کند و فرایند را به گونه‌ای ساده می‌سازد که کاربر آن را رها نمی‌کنند.

در پلتفرم کنداسی زبان‌های بسیاری را می‌توان انتخاب نمود و یکی از ابزارهای آموزش دیجیتال مجهز به هوش مصنوعی است که در حال رشد است و از قدرت فن‌آوری پیشرفته برای پشتیبانی از نیازهای کاربر بهره می‌برد.

هوش مصنوعی محاوره‌ای یادگیری زبان را با ارائه تجربه‌های عملی و همه‌جانبه به زبان‌آموزها، متحول می‌کند و این فرصتی است برای شرکت‌های فن‌آوری محصولات نوآورانه با فن‌آوری‌های پیشرفته خلق کنند.

 

بیشتر بخوانید: چت‌بات های مجهز به هوش مصنوعیچت‌بات

 

آوتارهای سفارشی در آموزش زبانیادگیری زبان - پرکتیکا

سرویس یادگیری زبان پراکتیکا ای‌آی (Praktika AI) یک اپلیکیشن است که به کاربران کمک می‌کند انگلیسی یاد بگیرند و با کمک آواتارهای مجهز به هوش مصنوعی که به عنوان آموزگاران خصوصی، شخصی و گوینده‌های بومی عمل می‌کنند، صحبت کنند. این اپلیکیشن بیش از 1000 درس و بیش از 100 موضوع تمرینی دارد که مناسب سطوح، محتوی و شرایط متفاوت برای زبان‌آموزها است. کابران می‌توانند با آواتارهای هوش مصنوعی که با دادن بازخورد فوری و مشاوره مناسب مهارت‌های آنها را بهبود می‌دهند، سرگرم شوند و محاوره تعاملی داشته باشند.

پراکتیکا ای‌آی توانایی تغییر بازار سنتی یادگیری زبان را با ارائه یک روش مناسب‌تر، مقرون‌به‌صرفه‎‌تر و موثرتر یادگیری زبان انگلیسی دارد؛ همانطور که توانسته بخش بزرگ و در حال رشدی از زبان‌آموزها را که می خواهند به موانع زبان‌آموزی غلبه کنند و از فرصت‌های جدید در شغل و زندگی خود استفاده کنند، جذب نماید. هم‌چنین توانسته است از فن‌آوری نوآورانه و داده‌های خود استفاده کند تا تجربه‌های یادگیری تعاملی‌تر و سفارشی‌تری برای کاربران خلق کند و به درون دیگر زبان‌ها و بازارها هم راه یابد.

 

یادگیری زبان - تاک‌پال
تاک‌پال و استفاده از یک روش شخصیت‌پذیر برای یادگیری زبان

تاک‌پال (TalkPal) یک آموزگار خصوصی زبان مجهز به هوش مصنوعی است که به کاربران کمک می‌کند مهارت‌های زبان خود را از طریق گفتگوهای واقعی‌ و شخصی‌سازی شده بهبود بخشند. این ابزار خود را با سطح، اهداف و ترجیحات زبان‌آموز تطبیق و بازخورد و اصلاحاتی فوری به او می‌دهد. کاربران می‌توانند به کمک تاک‌پال مهارت‌های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن خود را در 57 زبان متفاوت با موضوعات بی نهایت ارتقا دهند.

سرویس‌های تاک‌پال صنعت یادگیری زبان را متحول می‌سازد زیرا یادگیری زبان را برای میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا سرگرم‌کننده‌تر، راحت‌تر و موثرتر می‌سازد. هم‌چنین می‌تواند زبان‌آموزها را قادر سازد فرهنگ‌های جدید را کشف و با سخنگوهای بومی ارتباط برقرار کنند. تاک‌پال با استفاده از چی‌پی‌تی و پردازش طبیعی زبان، می‌تواند تجربه‌ای خاص و تعاملی از یادگیری ارائه دهد که به‌خوبی با روش‌های سنتی آموزش زبان رقابت خواهد کرد و حتی از آنها پیشی ح.اهد گرفت.

تاک‌پال نمایشی از به‌کار بردن نوآورانه هوش مصنوعی و پردازش طبیعی زبان در آموزش شخصی‌سازی شده است که نشان‌دهنده فرصت‌های امیدوارکننده‌ای برای ورود فن‌آوری‌های مشابه در یاگیری است.

 

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی؛ مگاترند برتر سال 2024مگاترند

 

 

میکروسکوپ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 پادکست میکروسکوپمیکروسکوپ دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *