الویت‌بندی ارتباط با مشتری در فرایند تحویل کالا

در این پلتفرم‌ به منظور بهبود فرایند تحویل برای کسب‌وکارها و مشتریان آنها، ارتباط در الویت است. در این رویکرد، به‌روزرسانی‌ مرتب و پاسخ‌دهی‌ سریع با استفاده از اتوماسیون و نماینده‌های انسانی تضمین می‌شود که استفاده از هر دوی این‌ها، خدمت‌رسانی به مشتری را با رویکردی انسانی‌تر متعادل‌ می‌سازند.

اتوماسیون گرچه در خرده‌فروشی فرصت‌های جدیدی خلق کرده، اما روی چگونگی خدمت‌رسانی به مشتری نیز تأثیر گذاشته است. در‌حال‌حاضر مصرف‌کنندگان احتمالاً تجربه خرید خوبی دارند اما برای آنها داشتن ارتباط موثر با خرده‌فروش‌های بزرگ در زمان بروز مشکل در تحویل کالا تبدیل به یک چالش شده است؛ به‌ویژه زمانی که پای بخش ثالثی چون سرویس‌های حمل‌و‌نقل در میان است. اولویت‌دهی به نوع تجربه‌ای که مشتری از خرید خود پس از نقطه فروش و رسیدن به مراحل تحویل دارد، به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند مشتریان را به برند خود وفادار سازند.

یک پشتیبانی آماده به خدمت از وکسیس

وکسیس (Vexsys) یک تأمین‌کننده پیشرو در ارائه خدمات ارتباط با مشتری و راه‌حل‌های مربوط به پیگیری سفارشات است. وکسیس یک ابزار قدرتمند به کسب‌و‌کارها پیشنهاد می‌دهد که تعاملات آنها با مشتریان، انجام سفارشات و عملیات تحویل را مدیریت می‌کند. به کمک وکسیس شرکت‌ها می‌توانند فرایند تحویل و لجستیک خود را کنترل و از ایجاد یک تجربه استثنایی برای مشتری اطمینان حاصل کنند.

تحویل کالاوکسیس یک سلسله امکانات جامع ارائه می‌دهد که شرکت‌ها را قادر می‌سازد کل فرایند سفارش و تحویل خود را از ابتدا تا انتها مدیریت کنند. با قابلیت‌های پیشرفته پیگیری سفارش، کسب‌و‌کارها می‌توانند تحویل کالاهای سفارش داده شده را ره‌گیری و اطمینان حاصل کنند که مشتریان همیشه به‌روز و مطلع از آخرین وضعیت سفارش خود و تحویل آن هستند. این امر باعث شفافیت بیشتر و رضایت بهتر مشتری می‌شود.

علاوه‌بر امکانات ره‌گیری سفارشات، وکسیس ابزار ارتباط با مشتری قدرتمندی ارائه می‌دهد که شرکت‌ها را قادر می‌سازد با مشتریان خود به‌موقع تعامل کنند. با پلتفرم پیغام‌رسانی پیشرفته آن، کسب‌و‌کارها می‌توانند به‌سادگی به درخواست‌های مشتری پاسخ دهند، به‌روزرسانی به‌موقع از شرایط تحویل داشته باشند و به مشتریان خود درباره وضعیت سفارش‌های آنها اطلاع‌رسانی کنند.

در مجموع، وکسیس یک راه‌حل جامع است که برای کسب‌و‌کارها ابزاری تأمین می‌کند تا بتوانند به‌طور موثری ارتباط با مشتری، ره‌گیری سفارشات و عملیات تحویل را مدیریت کنند.

 

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی؛ مگاترند برتر سال 2024

 

روش‌های بهینه با هوش مصنوعی

دیسپچ‌ترک (Dispatch track) یک پلتفرم مدیریت تحویل کالا است که تحویل مایل آخر (آخرین مرحله فرایند تحویل که کالا از مرکز توزیع گرفته و به آدرس مشتری تحویل داده می‌شود) و خدمات پس از فروش را به کسب‌و‌کارها ارائه می‌دهد. این پلتفرم با استفاده از یک رابط کاربرپسند، مدیریت تحویل کالا و عملیات‌های خدمت‌رسانی به مشتری را با هم یک‌جا ارائه می‌دهد که باعث آسان‌سازی این فرایندها برای کسب‌و‌کارها می‌گردد.

تحویل کالایکی از امکانات کلیدی دیسپچ‌ترک مشاهده بلادرنگ وضعیت تحویل است.  کسب‌و‌کارها و مشتریان آنها هر دو به یک اندازه می‌توانند تحویل کالا را در زمان خود ره‌گیری و به‌روزرسانی‌های مرتب از وضعیت و زمان تحویل حدودی دریافت کنند.این به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند اطلاعات تحویل دقیق‌تری به مشتریان خود بدهند و تعداد سوال‌های مربوط به تحویل را کاهش و رضایت مشتری را افزایش دهند.

دیسپچ‌ترک همچنین یک سلسله سرویس‌های جامع پشتیبانی پس از فروش ارائه می‌دهد که شامل ارتباط به‌موقع با مشتریان، مدیریت سفارش و ره‌گیری گارانتی می‌شود. این خدمات به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند عملیات خدمات پس از فروش خود را به‌‍طور موثری مدیریت کنند و زمان و منابع مورد نیاز را برای پاسخ به سوال‌های مشتری و حل مسائل کاهش دهند.

این پلتفرم همچنین ابزار آنالیز و گزارش‌دهی مبسوطی را برای کسب‌وکارها تأمین می‌کند که ردیابی معیارهای کلیدی عملکرد را مانند زمان و دقت تحویل ساده می‌سازد. این اطلاعات می‌تواند برای شناسایی حوزه‌های نیازمند بهبود استفاده شود و مسیرها و فرایندها را بهینه‌سازی کند.

به‌علاوه، دیسپچ‌ترک به‌راحتی با پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و اِی‌پی‌آی‌ها (API) ادغام می‌شود و بدین‌وسیله ادغام پلتفرم با سیستم‌های موجود شرکت‌ها را ساده می‌سازد. این به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد عملیات‌های تحویل و خدمت‌رسانی به مشتری را ساده‌سازی کنند و در نتیجه بهره‌وری را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی در خدمت تبلیغات

 

تحویل کالادستیاری هوشمند از یک استارت‌آپ هوش مصنوعی محاوره‌‌محور

زوئی (Zowie) یک استارت‌آپ هوش مصنوعی محاوره‌ای با امکان ایجاد چت‌بات‌های اختصاصی است که پشتیابنی از مشتری را با عملیات فروش برای برندهای مصرف‌کننده ترکیب می‌کند تا ارتباط با مشتری را بهبود و در نتیجه درآمد را افزایش دهد.

چت‌بات تجارت الکترونیک زوئی به Zowie X1 A1  مجهز است که فراتر از پاسخ دادن به سوالات مشتری است. این چت‌بات نه‌تنها با تشخیص لغات بلکه با آنالیز معنای ممکن و مقصود پشت آنها کار می‌کند. زوئی چه در پیشنهاد کالای جایگزین حین بازگشت کالا یا اصلاح سفارش، چه در ساده‌سازی ره‌گیری و سوالات مربوط به تحویل کالا، یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر است و این با خودکار کردن دسته‌بندی مشکلات مربوط به کاربر می‌آید در مقابل روش انسانی خدمت‌رسانی بر اساس قیف ارتباط با مشتری.

گرچه در این چت‌بات، 70% موارد از طریق پاسخ‌های خودکار با تکیه بر داده‌های قبلی، مکالمات آرشیو شده و سوال و جواب‌های متدوال، رفع می‌شود، مواردی هم هستند که نیاز به درگیر شدن انسان دارد که این موارد به‌دقت بررسی و به‌منظور اطمینان از ایجاد بهترین تجربه برای مشتری الویت‌بندی می‌گردند.

زوئی با پاسخ‌دهی سریع و صحیح و خودکار به مشتریان، حجم کار انسانی را کاهش و بهره‌وری پشتیبانی از مشتری را افزایش می‌دهد. این چت‌بات برای کسب‌و‌کارهای خرده‌فروش آنلاین که به دنبال بهبود ارتباط با مشتری و افزایش درآمد هستند، مناسب است و می‌تواند انقلابی در نحوه مدیریت خدمت‌رسانی به مشتری ایجاد نماید.

 

بیشتر بخوانید: چت‌بات های مجهز به هوش مصنوعی

 

تحویل کالالجستیک متصل

مای‌تروپرز (MYTrooperS) یک سرویس لجستیک فرانسوی است که به کسب‌و‌کارها تحویل مایل آخر (خدمات مربوط به آخرین مرحله فروش یعنی دریافت از مرکز توزیع و تحویل به آدرس مشتری) و به افراد، تحویل یک بار پرداخت ارائه می‌دهد. در مای‌تروپرز راننده‌های تحویل‌دهنده با سازمان ارتباط به‌موقع دارند یا به بیان دیگر متصل هستند یعنی به تمامی نرم‌افزارها‌ و سخت‌افزارهای اطلاع رسانی از وضعیت حمل دسترسی دارند و این برای پشتیبانی از تحویل، اصلاح درخواست‌های تحویل و رضایت مشتری عالی است.

یکی از سرویس‌های مای‌تروپرز، خط خدمت‌رسانی تمام عیار به مشتری با اطلاعات تماس اختصاصی است که پشتیبانی حین تحویل و پس از آن را با حل مشکلات احتمالی در حین حمل، بهبود می‌بخشد. نتایج نشان می‌دهد که این سرویس به‌خوبی عمل کرده است؛ 99% میزان تحویل موفق، 95% رضایت مشتری نهایی و 90% دقت در بازه زمانی تحویل گزارش داده شده است.

در مای‌تروپرز خدمات تحویل‌ برای مشتریان خرده‌فروشی‌ها در بازه‌های زمانی دو ساعته رزرو و اطمینان حاصل می‌گردد که این بازه به‌طور کامل و موثر پر می‌شود. در عمل نیز چندین تحویل در هر بازه زمانی انجام می‌گردد. به‌علاوه مای‌تروپرز ره‌گیری زنده و شبکه پشتیبانی زنده‌ و آنلاینی ارائه می‌دهد که به شفافیت کامل برای مشتریان در هر دو سر تحویل کالا منجر می‌گردد. این خدمات شامل مراحل پس از فروش و بازگشت کالا هم می‌گردد.

 

بیشتر بخوانید: آیا هوش‌مصنوعی به حذف مشاغل منجر خواهد شد

 

میکروسکوپ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 پادکست میکروسکوپمیکروسکوپ دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *