هوش مصنوعی در خدمت تبلیغات

این روزها استارت‌آپ‌ها در حال معرفی پلتفرم‌هایی هستند که به کمک هوش مصنوعی تبلیغات سفارشی می‌سازند بدین صورت که خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی چندگانه را با پلتفرم‌های فراگیر ترکیب و تبلیغات سفارشی ایجاد می‌کنند. این پلتفرم‌ها با استفاده از تصویر، ویدئو و متن می‌توانند کل یک کمپین بازاریابی را طراحی و بدین وسیله کار را برای کاربران ساده و در زمان و بودجه صرفه‌جویی کنند.

برندها اغلب درگیر خلق کمپین‌های بازاریابی با زمان و بودجه به‌شدت محدود هستند که منجر به نتایجی دور از انتظار در زمان تعیین‌شده می‎‌گردد. برای این برندها همان‌قدر که بازگشت سرمایه در بخش بازاریابی الویت دارد، بهره‌وری بالاتر نیز مهم است و در‌عین‌حال نمی‌خواهند کیفیت را قربانی کنند. بنابراین تقاضا برای خدمات بازاریابی ارزان، سفارشی، سریع و مجهز به هوش مصنوعی  در حال افزایش است.

تبلیغات تقاضا‌محور

تبلیغات مجهز به هوش مصنوعی مولد در حال جایگزین کردن گردش‌های کاری معمول است که نتیجه آن کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری است. این فن‌آوری، کسب‌و‌کارها را قادر می‌سازد کمپین‌های تبلیغاتی خلاقانه ایجاد کنند و تقاضا‌محور بودن این تبلیغات می‌تواند انسجام و صرفه‌جویی در هزینه را به دنبال داشته باشد که این‌ها به معنای تحولی در صنعت تبلیغات است.

تبلیغات با هوش مصنوعیپیکس‌آرت (Picsart) با استفاده از فن‌آوری هوش مصنوعی پلتفرم Adpilot را ایجاد کرده که با مقدار حداقل اطلاعات ورودی، یک رسانه اجتماعی سفارشی ایجاد می‌کند و به‌ویژه‌ برای افرادی که بودجه معمول برای ایجاد کمپین‌های منسجم خلاقانه را ندارند،  انتخابی عالی است. ی منسجم خلاقانه را ندارند، عالی است. به گفته پیکس‌آرت “ادپایلوت با استفاده از هوش مصنوعی مانند یک همراه خلاق برای صاحب کسب‌و‌کار، بازاریاب یا هر کس دیگری، هزینه را کاهش و بهره‌وری را افزایش می دهد”.

 

 

خودکارسازی روباتیک در تبلیغات دیجیتال
تبلیغات با هوش مصنوعی

فلوئنسی (Fluency.inc) با هدف ایجاد تحول در صنعت تبلیغات دیجیتال، پلتفرمی طراحی کرده که درواقع پاسخی به چالش‌های همیشگی جهان تبلیغات دیجیتال است. این پلتفرم زمانی ایجاد شد که تیم فلوئنسی متوجه شدند بیشتر زمان آنها صرف تاکتیک‌ها می شود تا تعیین استراتژی؛ درواقع بیشتر صرف کارهای پیش‌پا‌افتاده تا خلاقیت. سپس فلوئنسی تلاش کرد تا زمان بیشتری را برای خلاقیت در صنعت تبلیغات دیجیتال صرف کند و بدین‌وسیله فرایندهای خود و همچنین زندگی کارکنان خود را بهبود بخشد و نتیجه اولین پلتفرم در نوع خود است که از خودکارسازی روباتیک فرایند (Robotic Process Automation) استفاده می‌کند. این ابزار می‌تواند چند کمپین منحصربه‌فرد را بلافاصله در چندین کانال اجرا کند. فن‌آوری خودکارسازی روباتیک فرایند، با بهینه‌سازی فرایندها، ساده‌سازی گردش‌های کاری و حذف وظایف دستی، باعث می‌شود زمان کارمندان برای انجام کارها و تعیین استراتژی‌های خلاقانه‌تر آزاد شود.

این رویکرد می تواند الهام‌بخش دیگر شرکت‌ها باشد تا از پلتفرم‌های تبلیغات چند کانالی، خودکار و ساده‌سازی‌شده استفاده کنند و بدین‌وسیله بتوانند مزیت رقابتی و بهره‌وری خود را افزایش دهند. همچنین خودکارسازی فرایندها برای کارکنان می‌تواند به معنای افزایش بهره‌وری و خلاقیت آنها باشد و میان کار و زندگی آنان تعادل بهتری برقرار نماید.

این همچنین فرصتی برای صنایع نرم‌افزاری است تا راه‌حل‌های بیشتری برای خودکارسازی گردش‌های کاری ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی در خدمت پلتفرم‌های یادگیری زبان

 

تبلیغات با هوش مصنوعییک بازاریابی همه کاره

اسکای (Skai) یک پلتفرم بازاریابی همه‌کاناله است که داده‌ها و رسانه‌های عملکردی را در کانال‌های مختلف مانند فروشگاه‌های آنلاین، خرده‌فروشی‌ها، موتورهای جستجو، فروشگاه‌های نرم‌افزار و شبکه‌های اجتماعی، ادغام و یکپارچه‌سازی می‌کند. در اسکای با پرداخت یک هزینه ثابت سالیانه، به بیش از 80 ناشر، صدها شریک داده و API متصل می‌شوید. این پلتفرم هم‌چنین به ابزار هوش بازاریابی، پیش‌بینی و اندازه‌گیری مجهز است که به‌وسیله آنها تبلیغ‌کنندگان می‌توانند کمپین‌های خود را بهینه‌سازی کنند.

پلتفرم تبلیغات اسکای پیامدهایی برای صنعت تبلیغات به‌خصوص در حوزه فضاهای تبلیغات بسته (محصور) و حریم خصوصی داده دارد. اسکای ادعا می‌کند تنها پلتفرم همه‌کاناله است که می‌تواند نتیجه‌ای منسجم با کارآیی بالا در رسانه‌های بسته (Walled Garden) مانند گوگل، فیس‌بوک، آمازون و اپل ارائه دهد.

اسکای جایزه “بهترین راه‌حل بر مبنای هوش مصنوعی برای تبلیغات” را در سال 2022 کسب نموده است.

تبلیغات منصفانه‌تر با استفاده از هوش مصنوعی متنی

امروزه برای مصرف‌کنندگان آگاه حفظ حریم خصوصی و دسترسی اخلاقانه به داده‌های آنان در الویت است و یکی از ابزارهای مناسب برای جایگزین کردن روش‌های تبلیغات تهاجمی معمول، پلتفرم‌های هوش متنی است؛ یعنی استفاده از آنالیز محتوی به کمک هوش مصنوعی برای تبلیغات هدفمند و محترمانه. استفاده از این پلتفرم‌ها می‌تواند علاوه بر بهتر دیده شدن برند، حریم خصوصی نیز را حفظ نماید.

بیشتر بخوانید: چت‌بات های مجهز به هوش مصنوعی

 

تبلیغات با هوش مصنوعیگام‌گام (GumGum) یک شرکت هوش مصنوعی متنی است که از هوش مصنوعی برای دیدن و آنالیز کل محتوی یک صفحه وب به یک روش کاملاً جدید استفاده می‌کند که منجر به راه‌حل‌های موثرتر و پویاتر در تبلیغات می گردد. گام‌گام با استفاده از تصاویر، ویدئو و فرمت‌های تبلیغاتی اجتماعی و درون بازی، برندها را به مخاطبان خود در وسایل ارتباطی چندگانه متصل می‌کند.

این پلتفرم تبلیغ‌کنندگان را قادر می‌سازد زمانی مصرف‌کنندگان را در مواجهه با کحولات و خدمات خود قرار دهند که در قالب فکری مناسب هستند، بدون آنکه داده‌ای برداشت گردد. این به معنای یک آینده منصفانه‌تر و امن‌تر برای مصرف‌کنندگان، ناشران و تبلیغ‌کنندگان است. گام‌گام همچنین ادعا می‌کند با وجود بهتر دیده شدن برند در این روش، در زمان و بودجه صرفه‌جویی می گردد.

 

میکروسکوپ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 پادکست میکروسکوپمیکروسکوپ دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *