نوآوری در نانوایی را ممکن سازید، نان حبوبات

 

 

 

می دانیم که ظاهر، بافت و طعم همگی در میزان جذابیت یک نان تأثیر دارند، اما به‌راستی چه چیز در تغییر عادت‌های خرید مصرف‌کنندگان نقش دارد و چه چیز ممکن است مصرف‌کنندگان را تشویق کند نان حبوبات بخرند و حاضر باشند حتی برای آن بیش‌تر بپردازند.

 

شرکت Mintel اعلام کرده که حبوبات یکی از مواد اولیه‌ای است که از سال 2021 به بعد باید توجه بیش‌تری به آن داشته باشیم.

اما چه چیز نان حبوبات را جذاب می‌سازد؟در میکروسکوپ بخوانیم :

 

حبوبات، محتوی پروتئین بالا

علاوه بر محتوی دوبرابری پروتئین در حبوبات نسبت به تمام غلات دانه‌ای، ترکیب آن‌ها با گندم، پروفایلی عالی از اسیدهای آمینه ایجاد می‌کند.

حبوبات، غنی از فیبر

حبوبات منبع عالی از فیبر نامحلول و محلول هستند که هر دوی آن‌ها برای سلامتی ضروری است. فیبر محلول به کنترل سطح کلسترول و قند خون و فیبر نامحلول به هضم غذا کمک می‌کند.

 

حبوبات، منبع مواد غذایی ضروری

حبوبات غنی از مواد معدنی کلیدی و ویتامین‌هایی چون آهن، پتاسیم، منیزیم، روی، فولات، تیامین و نیاسین هستند.

 

حبوبات، مهربان‌تر با محیط زیست

حبوبات توانایی خاک را برای جذب دی‌اکسید‌کربن افزایش می‌دهند. هم‌چنین از آنجایی‌که حبوبات می‌توانند نیتروژن را تثبیت کنند، نیاز به کود کم‌تری دارند. تثبیت نیتروژن، خاک را بارورتر می‌سازد و به رشد گیاهان دیگر کمک می‌کند.

 

 

چه‌ چیز نان حبوبات را برای مصرف‌کنندگان جذاب می‌سازد

 

شرکت نووزایمز با همکاری کارشناسان تحقیقات بازار شرکت Ipsos، تحقیقی روی بیش از 3000 مصرف‌کننده در دنیا انجام داده است تا دریابد مصرف‌کنندگان درباره اضافه‌کردن حبوبات و پروتئین‌های گیاهی به نان چه تصوری دارند. این افراد از فرانسه، آلمان، انگلستان و ایلات متحده آمریکا به‌گونه‌ای انتخاب شدند تا از نظر جنسیت، سن، وضعیت تأهل، تعداد کودکان و سطح تحصیلات نماینده خوبی از جمعیت آن کشور باشند.

 

آیا نان حبوبات سالم است؟

بر اساس این تحقیق، به طور متوسط بیش از 50 درصد از پاسخ‌دهندگان فکر می‌کنند که نان حبوبات نانی سالم است.

 

طعم، عاملی مهم در خرید

زمان که از مصرف‌کنندگان پرسیده شد که چه چیز آن‌ها را به خرید نان‌های حبوبات ترغیب می‌کند، بیش از 56 درصد از پاسخ‌دهندگان پاسخ دادند که نان حبوبات درصورتی برای آن‌ها جذاب است که طعم بهتری نسبت به نان معمولی داشته باشد. البته ارزش غذایی هم برای آن‌ها مهم بود؛ از هر سه نفر، یک نفر پاسخ داد که نان حبوبات جذاب است اگر ارزش تغذیه‌ای بالاتری نسبت به نان معمولی داشته باشد.

 

فیبر، مهم‌ترین مزیت نان حبوبات

بر اساس این تحقیق مشخص شد که فیبر مرتبط‌ترین مزیت نان حبوبات برای مصرف‌کنندگان به‌ویژه در فرانسه است (عدد 1 نامربوط‌ترین و 5، مربوط‌ترین مزیت را نشان می‌دهد).

 

 

پروتئین و فیبر، دلایل خرید نان حبوبات

پاسخ‌دهندگان در جواب این پرسش که دلیل اصلی آن‌ها برای خرید نان حبوبات چیست، محتوی پروتئین و فیبر را به‌عنوان مهم‌ترین دلایل برشمردند.

طعم، دلیل پرداخت بیشتر

به طور متوسط حدود 52 درصد از مصرف‌کنندگان در صورتی حاضر بودند برای نان حبوبات مبلغ بیش‌تری بپردازند که طعم بهتری نسبت به نان معمولی داشته باشد و برای حدود 44 درصد، ارزش غذایی بیش‌تر اهمیت داشت.

عدس و نخود، محبوب‌ترین حبوبات در نان

مصرف‌کنندگان حبوبات مختلفی را برای اضافه‌کردن در نان نام بردند، اما عدس و نخود بالاترین امتیاز را داشتند (عدد1: اصلا دست ندارم، 5: خیلی دوست دارم)

 

چالش های اضافه کردن حبوبات به نان

نتیجه تحقیقات به‌خوبی نشان داد که مصرف‌کنندگان، گرچه به‌دنبال نان‌های سالم و غنی از پروتئین و فیبر هستند، در عین‌حال می‌خواهند تجربه‌ای عالی با نانی که ظاهر جذابی دارد، داشته باشند.

اما مشکل این‌جا است که اضافه کردن حبوبات به نان با چالش‌هایی مرتبط با ظاهر، حجم و بافت همراه است و اگر قرار باشد مصرف‌کنندگان هر چه بیش‌تر به خرید چنین نان‌هایی ترغیب شوند، باید بر این چالش‌ها غلبه نمود. Valena Pulse G یک آنزیم جدید است که می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند به ترکیبی مناسب از حبوبات و دیگر مواد اولیه با دستور پختی مناسب دست یابند که نتیجه‌ای جذاب و مغذی برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید: www.novonorddarou.com

 

شما میتوانید مطلب نانوایان زیرک را اینجا مطالعه نمایید

میکروسکوپ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 پادکست میکروسکوپمیکروسکوپ دیجیتال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *