بسته‌بندی‌ های خوردنی

 

بسته‌بندی‌های تجدید پذیر در صنایع غذایی؛ در سال‌های اخیر، اکثر مصرف‌کنندگان نسبت به محیط‌زیست آگاه‌تر شده‌اند. آن‌ها به دنبال محصولاتی پایدار با بسته‌بندی سازگاربامحیط‌زیست هستند. با تقاضای شرکت‌ها، افزایش ترجیحات مصرف‌کنندگان و سیاست‌های آینده دولت، استفاده از بسته‌بندی مواد غذایی پایدار دیگر تنها یک انتخاب نخواهد بود.

 

بسته‌بندی اجباری مواد غذایی سازگاربامحیط‌زیست به‌زودی در هر کشوری اجرا می‌شود. هنگامی‌که بسته‌بندی محصولات غذایی با شیوه‌های  پایدار و قابل بازیافت ساده شود، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا ردپای زیست‌محیطی خود را کاهش و در عین حال وفاداری برند را در بین مصرف‌کنندگان افزایش دهند. در اینجا به چند مثال در این زمینه اشاره می‌کنیم.

 

لیوان‌های خوردنی KFC

Robin Collective شرکت متفکر پشت لیوان‌های Scoff-ee است که برای زنجیره فست فود KFC طراحی شده است. این بسته‌بندی از بیسکوییتی ساخته‌شده که در کاغذ شکری پیچیده شده و با شکلات سفید مقاوم به حرارت اندود شده است. این شکلات به‌آرامی با حرارت قهوه سرو شده ذوب می‌شود. طراحی به شکل فنجان است و به دلیل بافتی که دارد می‌تواند گرمای اسپرسو را تحمل کند. بهترین بخش این است که می‌توانید بعد از اتمام اسپرسو، فنجان را بخورید.

درباره لزوم تغییر بسته‌بندی در صنعت لبنیات بیشتر بخوانید: بسته‌بندی محصولات لبنی نیازمند تغییر و نوآوری
کره دوستدار محیط‌زیست Better Butter

این یک ترکیب دو در یک شامل کره و چاقوی زیست‌محیطی است که توسط Yeongkeun Jeong طراحی شده است. او این طرح را برای کمک به مسافران برای مصرف صبحانه در حال حرکت پیشنهاد داده است. این بسته پایدار که برای یک صبحانه فوری طراحی شده، شامل مقداری کره است که پوشش روی ظرف آن درواقع یک چاقوی چوبی زیست‌تخریب‌پذیر و قابل بازیافت است.

بسته‌بندی پایدار کره
بطری‌های ساخته‌شده از فیبر Carlsberg

«نه» به شیشه و فلز: با بطری فیبری سبز Carlsberg، نام تجاری آبجو سبز می‌شود. Carlsberg با مشارکت EcoXpac این بطری را با الیاف چوبی پایدار طراحی کرده است. معمولاً بطری آبجو از آلومینیوم یا شیشه ساخته می‌شود تا طعم و تازگی آن دست نخورده بماند؛ اما با طراحی بطری فیبر سبز، این شرکت در تلاش است تا در حوزه مصرف به سمت رویکردهای پایدار و سازگاربامحیط‌زیست حرکت کند.

بسته‌بندی در بطری‌های فیبری
درباره روند بسته‌بندی در دنیا بیشتر بخوانید: گزارش آخرین تحولات و دستاوردهای صنایع بسته‌بندی ایران و جهان
ترکیب‌های مفهومی چای در گلدان

مجموعه مفهومی ترکیبات چای از برند Rhoeco، ترکیبی از میوه‌های خشک و گیاهان دارویی در 5 تم مختلف است. Conceptual Tea Blends در بسته‌بندی مواد غذایی ساده و درعین‌حال درجه‌یک و پایدار عرضه می‌شود که همچون گلدان گیاه به نظر می‌رسد. بذرهایی به قسمت داخلی درب‌ها چسبانده شده است که وقتی چای تمام شد، می‌توانید آن‌ها را در همان گلدان بکارید.

بسته‌بندی چای در گلدان

فنجان‌های کاغذی تجدیدپذیر

سازنده بسته‌بندی Huhtamaki با توجه به تعداد زیاد فنجان‌های قهوه یک‌بارمصرف که به محل دفن زباله روانه می‌شوند، لیوان کاغذی Future Smart را طراحی کرده است. فنجان‌های آینده، 100٪ قابل‌تجدید آینده و برای نوشیدنی‌های آماده طراحی شده‌اند. فنجان‌های آینده از مواد گیاهی تشکیل شده‌اند و می‌توان از آن برای نوشیدنی‌ها و مواد غذایی گرم و سرد مانند بستنی، قهوه یا هر ماده غذایی دیگری استفاده کرد.

فنجان تجدیدپذیر
سالاد در لفافی تجدیدپذیر

یک محصول ساده مانند سالاد نیز توسط La Mache Nantaise با بسته‌بندی مواد غذایی پایدار ارائه می‌شود. در این بسته‌بندی از یک ورقه پلاستیکی نازک قابل بازیافت استفاده‌شده که به‌صورت تک لایه تا و با یک برچسب در بالا بسته می‌شود. مقوای چسبانده شده با موم در بالای محصول نه‌تنها ورقه پلاستیکی را مرتب و بسته نگه می‌دارد، بلکه با ممانعت از خروج رطوبت داخل بسته‌بندی، تازگی سالاد را حفظ می‌کند.

سالاد در بسته‌بندی تجدیدپذیر

 

کره در لفافی خوراکی

بسته‌بندی فیلم خوراکی که از پروتئین شیر، نمک و پکتین مرکبات ساخته شده است، جایگزینی عالی و زیست‌تخریب‌پذیر برای روکش‌های پلاستیکی است. در این نوع بسته‌بندی مواد شیمیایی مضر وجود ندارد و شیرخشک به روشی جدید استفاده می‌شود.

بسته‌بندی خوراکی

 

میکروسکوپ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *