کی به نرم‌کننده لباس نیاز داریم

نرم‌کننده لباس را می‌توان ماده افزودنی مهمی در تقریباً تمام فرایندهای شستشوی لباس دانست. نرم‌کننده تازگی را به طرز عجیبی به لباس‌ها باز می‌گرداند و استفاده از آن تبدیل به عادتی اجتناب‌ناپذیر گشته است. اما آیا می‌دانید چرا از آن استفاده می‌کنید؟ کجا و چگونه باید استفاده کنید؟

 

نرم‌کننده لباس دقیقاً همان چیزی است که از نام آن بر می‌آید؛ لباس شما را نرم و زبری آن را کم می‌کند طوری که کم‌تر پوست را آزار دهد. به‌علاوه اغلب نرم‌کننده‌های لباس معطر هستند و بنابراین به لباس‌ها بوی تازگی اضافه می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: نگاهی تازه به نقش نرم کننده های البسه، تبدیل چالش به فرصت

 

گذشته از همه این خصوصیات شناخته شده، نرم‌کننده لباس مزایای دیگری هم دارد:

– می‌تواند به حفظ لباس‌های شما کمک کند

با گذشت زمان، لباس‌هایی که بارها پوشیده می‌شوند دچار پارگی می‌گردند. یک نرم‌کننده لباس با اندکی نرم کردن الیاف پارچه به هموار و صاف ماندن آن‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود لباس برای زمان طولانی‌تری نو به نظر آید. این فرایند صاف و نرم کردن همچنین کمک می‌کند که الکتریسیته ساکن روی روی لباس شما کاهش یابد.

– صرفه‌جویی عالی در زمان

اگر شما معمولاً کوهی از لباس برای اتو کردن دارید که تا سقف می‌رسد، نرم‌کننده لباس بهترین دوست شما است. لباس‌هایی که با نرم‌کننده شسته می‌شوند معمولاً با چروک کم‌تری از ماشین لباس‌شویی بیرون می‌آیند زیرا نرمی الیاف باعث می‌شود چروک‌ها راحت‌تر باز شوند و این اتو کردن را بسیار راحت‌تر می‌کند.

 

کی از نرم‌کننده لباس استفاده کنیم

جالب است بدانید نرم‌کننده برای افرادی که پوست حساسی دارند، توصیه می‌شود. اگر شما یا خانواده‌تان مستعد واکنش‌های پوستی خفیف و حساسیت‌های پوستی فصلی هستید یا مشکلات پوستی مانند اگزما دارید که می‌تواند با مواد زبر و  خش‌دار تشدید شود، نرم‌کننده‌های پارچه می‌توانند خطر تحریک را کاهش دهند و باعث شوند احساس بهتر و پوستی سالم‌تر داشته باشید.

 

آیا نرم‌کننده لباس می‌تواند برای شستشوی تمام لباس‌‌ها استفاده شود

بسیاری می‌پرسند آیا نرم‌کننده را می‌توان برای حوله هم استفاده نمود؟ استفاده از نرم‌کننده لباس برای انواع پارچه مناسب است اما در برخی موارد عملکرد شستشو ممکن است بدون نرم‌کننده بهتر باشد و دلیل آن دقیقاً عملکرد نرم‌کننده است. نرم‌کننده لباس یک لایه ابریشمی روی سطح لباس ایجاد می‌کند که حس نرمی را به‌وجود می‌آورد و این ممکن است روی قابلیت جذب پارچه تأثیر منفی بگذارد. بنابراین هر پارچه‌ای که قرار است جاذب باشد، مانند حوله دستی و حمام، دستمال سفره، پارچه‌های میکروفیبر که برای جذب آب طراحی شده‌اند و لباس‌های ورزشی که جاذب عرق و سریع خشک‌شونده هستند، باید با ملاحظه بیش‌تری شسته شوند. برای نرم و کرکی و در عین حال جاذب نگاه داشتن حوله‌ها می‌توانید آن‌ها را به طور متناوب با و بدون نرم‌کننده لباس بشویید. همچنین همیشه دستور شستشوی روی برچسب حوله‌ها و دیگر لباس و پارچه‌هایتان را نگاه کنید و برچسب روی نرم‌کننده را نیز بخوانید.

 

بیشتر بخوانید: آنزیم اختصاصی رفع بوی بد لباس

 

چگونه از نرم‌کننده لباس استفاده کنیم

استفاده از نرم‌کننده لباس بسیار سریع و آسان است و در بیش‌تر موارد می‌توانید آن را به‌سادگی به ماشین لباس‌شویی خود اضافه کنید؛ خود ماشین لباس‌شویی همه کار را برای شما انجام می‌دهد. مراحل زیر را برای استفاده درست دنبال کنید:

  • برچسب مراقبت از لباس را بررسی کنید که مطمئن شوید لباس شما قابل شستشو در ماشین است، اگر فقط باید با دست شسته شود، به مرحله 5 بروید. میزان مناسب از نرم‌کننده لباسی که استفاده می‌کنید را در فنجان اندازه‌گیری آن بریزید. (بیشتر بخوانید: نشانه‌های شستشوی روی لباس چه می‌گویند)
  • محتوی فنجان را باید قبل از شروع سیکل شستشو یعنی در همان زمانی که شوینده را اضافه می‌کنید، در محل مخصوص آن بریزید. در کشوی مخصوص اضافه کردن شوینده به دنبال محفظه کوچکی با احتمالاً علامت ستاره یا گل باشید که محل افزودن نرم‌کننده است. این محل ممکن است در ماشین‌های لباس‌شویی مختلف متفاوت باشد، بنابراین بهتر است دفترچه راهنمای ماشین لباس‌شویی خود را نگاه کنید.
  • نرم‌کننده‌های لباس همیشه باید رقیق شوند بنابراین هرگز آن‌ها را مستقیماً به محفظه شستشوی لباس اضافه نکنید.

 

نرم‌کننده لباس

 

  • از این به بعد را ماشین لباس‌شویی انجام می‌دهد ; نرم‌کننده را در حین سیکل آب‌کشی آخر آزاد می‌کند. اگر یک ماشین لباسشویی قدیمی دارید یا از ماشین لباس‌شویی عمومی استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد نرم‌کننده را دقیقاً قبل از سیکل آبکشی به طور دستی خودتان اضافه کنید.
  • نرم‌کننده لباس را در شستشوی دستی هم می‌توانید استفاده کنید. به این صورت که نرم کننده را به سطل آبکشی تمیز اضافه می‌کنید، با دست هم می‌زنید و سپس لباس‌های شسته شده را در این محلول آبکشی می‌کنید تا نرم و صاف شوند.
  • برای کاهش ریسک حساسیت، همیشه دست‌های خود را پس از استفاده از نرم‌کننده بشویید. گرچه این مورد نادر است اما کسانی که پوست خیلی حساس دارند در صورتی که برای زمان طولانی در معرض نرم‌کننده لباس رقیق نشده قرار بگیرند، ممکن است واکنش پوستی خفیفی نشان دهند.

 

منبع: https://www.persil.com

 

میکروسکوپ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 پادکست میکروسکوپمیکروسکوپ دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *