کریسمس با تم توسعه‌پایدار

جشن کریسمس – مدرسه سفارت فرانسه در تهران

به گفته قائم‌مقام مدیرعامل شرکت نوونورددار، مفاهیم توسعه‌پایدار تنها نباید به صورت تئوری‌های جذاب در سطح کنفرانس و سخنرانی باقی بمانند بلکه باید در سطح جامعه نهادینه و به اجرا برسند و راه درست نهادینه‌کردن آن‌ها در جامعه شروع آموزش آن‌ها از دوران کودکی است. 

گروه مجله میکروسکوپ با همکاری شرکت نوونورددارو در جشن کریسمس مدرسه سفارت فرانسه در تهران، این روز را بهانه‌ای قراردادند تا در کنار کودکان و نوجوانان از مفاهیم توسعه‌پایدار به زبانی ساده سخن گویند. 

کودکان در این روز شاد در میان غرفه‌های فروش زیورآلات، خوراکی‌ها، لباس و غیره با غرفه‌ای روبرو شدند که در آن، غرفه‌داران آماده بازی با آن‌ها بودند، بازی‌هایی درباره اینکه چگونه غذای کم‌تری دور بریزند، آب کم‌تری مصرف و زباله کم‌تری تولید کنند و برای مصرف کم‌تر پلاستیک چه کارهایی می‌توانند انجام دهند. کریسمس در مدرسه فرانسوی‌ها

آن‌ها مفهوم منابع تجدیدپذیر و غیر‌تجدیدپذیر را با تقسیم دراژه‌های رنگی یاد گرفتند و با دایره‌ایستادن در کنار دوستانشان دریافتند که هیچ‌کس به دلیل شغل، سمت و رنگ پوست خود بر دیگری برتری ندارد.

کریسمس در مدرسه فرانسوی‌ها

کودکان با دستان خود زباله‌های تمیز شده را در سطل‌های جداگانه ریختند و تفکیک زباله را در عمل آموختند و در مقابل مدادهایی جایزه گرفتند که از بازیافت روزنامه ساخته شده بود.

 

به گفته قاسم رستگار‌لاری، قائم‌مقام شرکت نوونورددارو، این روز برای گروه میکروسکوپ و شرکت نوونورددارو معنای خاصی داشت؛ گذشته از بودن در کنار کودکان و برخورداری از انرژی بسیار آن‌ها، مانند آن‌ها فکر کردن و دیدن اینکه چگونه می‌آموزند و احساس مسئولیت می‌کنند، بسیار لذت‌بخش بود.

او امیدوار است که این گونه رویدادها هر‌چه بیش‌تردر سطح کشور رخ دهد و روزی برسد که تمامی افراد جامعه در مقابل امکانات و نعمت‌هایی که در اختیارشان قرار داده‌شده است، احساس مسئولیت کنند. 

 

ویدئوی این رویداد را در اینستاگرام میکروسکوپ تماشا کنید.

 

میکروسکوپ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *