کاهش مؤثر بسته‌بندی،اقدامی سود ده برای تمامی زنجیره تأمین

محصولات کنسانتره، با امکان استفاده از بسته‌بندی‌های قابل پر شدن مجدد، به گفته تولیدکننده یک محصول شوینده بیولوژیکی، راهکاری مؤثر برای کاهش ضایعات و حفظ محیط‌زیست و همچنین کاهش هزینه‌های بالای بسته‌بندی است.

امیر ارجمند، مدیرعامل شرکت چسب گستر سیرجان تولیدکننده محصولات شوینده پروبیوتیک بایوسلامت که در بسته‌بندی‌های بسیار کوچک با قابلیت رقیق شدن در هنگام استفاده و همچنین با قابلیت پر شدن مجدد تولید و عرضه می‌شود، در گفتگو با میکروسکوپ هزینه‌های بسته‌بندی را از دغدغه‌های اصلی شرکت خود دانست و با اشاره به اثرات زیست‌محیطی کاهش بسته‌بندی عنوان کرد:

کاهش ضایعات و کم کردن مواد مورداستفاده در بسته‌بندی محصولات، از مقوله‌های مهم زیست‌محیطی است که یکی از دغدغه‌های اصلی ما بوده اما علاوه بر آن بسته‌بندی به‌عنوان یک ویژگی مهم كالا، مرحله‌ای از تولید است که معمولاً بخش بزرگی از هزینه تولید را به خود اختصاص می‌دهد؛ بنابراین استفاده از راهکارهای نوین و سبز نه‌تنها می‌تواند از اثرات زیست‌محیطی یک محصول بکاهد بلکه به کاهش هزینه‌های تولید منجر شود.

هزینه‌ای که صرف کیفیت می‌شود

وی سپس درباره بسته‌بندی محصول بایوسلامت و قابلیت پر شدن مجدد محصول توضیح داد: محصول بایوسلامت به‌صورت کنسانتره تولید و در ساشه‌های کوچک عرضه می‌شود که قابلیت رقیق شدن در هنگام استفاده را دارد؛ بنابراین مصرف‌کننده می‌تواند از یک بسته‌بندی دلخواه چندین بار برای رقیق کردن محتوی ساشه‌ها استفاده کند. همچنین فروشگاه‌هایی در سطح شهر با مخازنی حاوی این محصولات با دیسپنسرهای قابل استریل شدن تجهیز شده‌اند و مشتری با مراجعه به این فروشگاه‌ها، با تنظیم حجم دلخواه می‌تواند ظرف خود را با محصول پر کند. بدین تربیت سعی کردیم هزینه گزاف بسته‌بندی را در بالا بردن کیفیت محصولات هزینه کنیم.

در راستای پسماند صفر

تولیدکننده محصول سبز بایوسلامت در خصوص عرضه آن اضافه کرد: در فاز اول، عرضه محصولات پاک‌کننده بایوسلامت و پر کردن مجدد ویال‌های مصرف‌شده توسط مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سبوس که عرضه محصولات پسماند صفر و ارگانیک را به عهده دارند، صورت می‌گیرد.

 وی با ابراز امیدواری برای فراهم کردن بستر توزیعی قابل‌اعتماد برای مصرف‌کنندگان افزود: با توجه به اینکه محصول با هدف کمک به حفظ محیط‌زیست و در مسیر توسعه پایدار تولید و توزیع می‌شود، نیاز به اعتماد و حمایت مصرف‌کنندگان دارد. این حرکت به‌صورت خودجوش انجام‌شده و مردم خود خواهان خرید این‌چنین محصولاتی بوده‌اند ولی در مورد سایر محصولاتی که بسته‌بندی ندارند و بسیار در معرض آلودگی هستند (مثل گوشت و مرغ تازه) مردم با اعتماد به شبکه دامپزشکی کشور، کشتارگاه‌ها و شبکه توزیع سرد این محصولات، با اطمینان اقدام به خرید می‌کنند.

شوینده سطح

قفسه‌های شوینده‌تان را خلوت کنید

ارجمند در خصوص استقبال مردم از محصولات بایوسلامت به مجله میکروسکوپ گفت: امروزه مردم درزمینهٔ حفظ محیط‌زیست آگاهانه‌تر عمل می‌کنند می‌دانند که برای داشتن زندگی سالم‌تر و زمینی سبزتر رعایت یکسری اصول و قواعد ضروری است. گرچه محصولات شیمیایی با سرعت عمل کرده و فرایند پاک کردن را سریع انجام می‌دهند، اما محصولات بیولوژیک و طبیعی با طبیعت سازگارترند. علاوه بر این مصرف‌کننده به‌جای خرید چندین مدل شوینده ازجمله: شیشه‌شور، همه‌کاره سطوح، شوینده مخصوص چوب، سنگ‌های طبیعی، چرم و غیره، با خرید یک ساشه بایوسلامت و استفاده از بطری‌های قدیمی موجود در منزل، حجم خرید خود را کاهش می‌دهد و فضای کمتری را در قفسه‌های آشپزخانه به این انواع شوینده اختصاص می‌دهد.

او سپس از نحوه عملکرد محصولات بایوسلامت گفت: باید با این محصولات طبیعی متفاوت از محصولات شیمیایی رفتار شود. آن‌ها نیاز به توجه ویژه دارند. پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی از اسپری شدن آن‌ها روی سطوح موردنظر، می‌توان با برس یا ابزاری دیگر اثر شوینده را افزایش داد و سپس با یک دستمال تمیز خشک نمود.

سودی برای همه زنجیره تأمین

وی در پایان با تأکید بر اینکه با عرضه چنین محصولاتی تنها مصرف‌کننده نیست که سود می‌برد، گفت: سود حاصل از کاهش حجم محصول و بسته‌بندی نه‌ تنها عاید مصرف‌کننده نهایی می‌شود بلکه کارخانه، توزیع و حمل‌ونقل را نیز بهره مند می‌سازد.

میکروسکوپ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *