حجم تقاضای بالا برای کنسانتره سیب

سولماز‌ناصریسولماز ناصری – به گزارش Juice Market، تغییر قابل‌توجهی در بازار آب‌سیب لهستان رخ نداده است. قیمت میوه سیب افزایش یافته و حجم تقاضا برای کنسانتره سیب لهستان به دلیل مشکلات حمل‌ونقل چین هنوز بالا است.

 

تولیدکنندگان لهستانی آسوده‌خاطر در انتظار قراردادهای بیش‌تر

در‌حال‌حاضر اغلب تولیدکنندگان در لهستان خیالشان از بابت سیب آسوده است زیرا گفته می‌شود عمده قراردادهای خود را برای عرضه بسته‌اند. 

تغیر قابل‌توجهی نیز در بازار آب‌سیب لهستان نسبت به ماه قبل رخ نداده است. برداشت محصول 2021/2022 پایان یافته، مناطق جمع‌آوری  و بیش‌تر کارخانه‌های فرآوری پیش از کریسمس تعطیل شده‌اند. کارخانه‌ها از 10 ژانویه بازگشایی می‌شوند و به فرآوری میوه‌های سردخانه‌ای می‌پردازند. 

قیمت میوه سیب در اواسط دسامبر برای دریافت درب کارخانه  0.5-0.52 PLN/Kg  (حدود 100-110 EURO/ton ) بود که در مقایسه با اوایل دسامبر که 0.4-0.5 PLN/Kg  معادل 90-105 EURO/ton بود، افزایش نشان می‌دهد. 

برای کنسانتره آب‌سیب پیشنهاد‌های قیمت از لهستان حدود 1100-1200 EURO/ton برای بریکس 70، اسیدیته 2.8-3% و تحویل درب کارخانه است در‌حالی‌که در ماه گذشته 1140-1200 EURO/ton بود.

تقاضای بالا برای کنسانتره سیب لهستان

همان‌طور که گقته شد در‌حال‌حاضر تولیدکنندگان آرامش خاطر دارند زیرا طبق گفته‌ها قراردادهای خود را برای حجم بیشتر محصول بسته‌اند و نیازی به نقدینگی برای پرداخت به کشاورزان ندارند. حال با باقی‌مانده سیب در سردخانه‌ها، تولیدکنندگان زمان بیشتری دارند تا برای قراردادهای بیشتر مذاکره کنند. تاجران می‌گویند که هنوز خریداران زیادی وجود دارند. این خریداران امیدوار بودند که قیمت‌ها به‌دلیل حجم نسبتا بالای محصول سیب در لهستان پایین بیاید اما به‌دلیل مشکلات حمل‌و‌نقل کنسانتره از چین، هنوز تقاضای بسیار زیادی برای کنسانتره این کشور اروپایی وجود دارد، به‌ویژه از بازارهای غیر‌متداول خارج از اروپا مانند ایالات متحده آمریکا که بازار اصلی چین است.

 

قیمت‌های کنسانتره ترکیه برای خریداران اروپایی گران است

در این میان، پیشنهاد‌های قیمت از ترکیه برای کنسانتره بریکس 70، اسیدیته پایین و CFR  رتردام هلند حدود 1350 EURO/ton است که معامله‌گران می‌گویند برای خربداران اروپایی زیادی گران است.

 

قیمت‌های بالاتر کنسانتره سیب شیلی در فصل پیش رو

شرایط رشد محصول سیب برای فصل آینده در شیلی مطلوب است. تولیدکنندگان محلی می‌گویند آب و هوا خشک است که برای این موقع سال معمول نیست. تولیدکنندگان کنسانتره تا‌زمانی که تولید کنسانتره از محصول سیب در فصل پیش رو  که مارچ 2022 خواهد بود، شروع شود، ذخیره‌ای ندارند. در فصل گذشته تقاضا از سمت بازارها از‌قبیل آمریکای لاتین، اروپا و ایالات متحده آمریکا درخواست های فوری بود و هنوز مشکل تحویل سفارش‌ها به خریداران به دلیل بحران حمل‌و‌نقل ادامه دارد. طبق گفته تولیدکنندگان کنسانتره در شیلی، در فصل پیش رو قیمت‌گذاری برای کنسانتره بالاتر انجام خواهد شد.

 

سیب

افزایش تولید جهانی سیب

ماه گذشته وزارت کشاورزی آمریکا گزارش میزان تولید جهانی  سیب در 2021/2022 را منتشر کرد، که پیش‌بینی می شود حدود 1.3 میلیون تن افزایش داشته باشد و به 81.8 میلیون تن برسد که ناشی از رشد متوسط  آن در چین و بهبود عرضه در مناطق تولید‌کننده کلیدی اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا است (گزارش بازار آبمیوه دسامبر 2021 را اینجا می‌توانید ببینید).

 

تقاضای پایین برای آب پرتقال

تقاضا برای آب پرتقال پایین است و به‌نظر می‌رسد تا پایان آوریل افزایش پیدا کند.

 

افزایش تولید آب گریپ‌فروت در کالیفرنیا

پیش‌بینی وزارت کشاورزی آمریکا برای میزان تولید گریپ‌فروت کالیفرنیا در فصل 2021/2022  با افزایش 300،000 جعبه به 4.1 میلیون جعبه رسیده است.

 

تولید نرمال آب‌لیمو در آرژانتین

طبق گفته تولید‌کنندگان کنسانتره، میزان تولید کنسانتره حاصل از محصول لیموی آرژانتین در فصل آینده باید تسبتا نرمال باشد.

 

رشد خوب انگور در آرژانتین

شرایط رشد محصول انگور 2022 آرژانتین خوب به‌نظر می‌رسد.

 

فرایند بیشتر آناناس تولیدی در کاستاریکا

میزان تولید در کاستاریکا بالا نیست و بیشتر میوه‌ای که به کارخانه‌ها می‌رسد برای آب‌میوه NFC (Not From Concentrate) فرایند می‌شود.

 

اوج تولید آب‌انبه در کلمبیا

محصول زمستانه کلمبیا درحال ورود به اوج دوره تولید آن می‌باشد.

 

صادرات پایین پشن‌فروت از پرو

صادرات پشن‌فروت پرو در ماه گذشته پایین بوده و خارج از فصل امسال حتی بدتر از سال‌های گذشته بوده است.

 

برای مطالعه گزارش ماهانه آب‌میوه دنیا با مجله میکروسکوپ همراه باشید.
گزارش ماه دسامبر را می‌توانید اینجا بخوانید.

گزارش آبمیوه

 

میکروسکوپ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *