نگاهی تازه به نقش نرم کننده های البسه، تبدیل چالش به فرصت

در شرایطی که حاشیه سود محصولات شوینده کم شده، قفسه فروشگاهها با محصولات مشابه پر شده و تولید کنندگان با چالش ها و تقاضاهای جدید مصرف کنندگان روبرو هستند، بهترین راه، تبدیل چالش های امروز به فرصت هایی برای فرداست. حاصل تحقیقاتی که بر روی بازار مصرف کنندگان نرم کننده البسه در کشورهای اسپانیا، آلمان و انگلستان با مشارکت 1900 نفر انجام شده، نشان می دهد که با استفاده از تکنولوژی های جدید می توان بخوبی به نیازهای تولید و مصرف کننده پاسخ داد و فرصتی تازه در بازار محصولات شوینده خلق نمود.

 

در میکروسکوپ بخوانیم.

دیدگاه مصرف کنندگان در مورد نرم کننده البسه 

هدف از تحقیق انجام شده دستیابی به سوالات زیر بوده است:

  • چه مصرف کنندگانی در شستشوی البسه خود از نرم کننده استفاده می کنند؟ چرا؟
  • درک مصرف کنندگان از نرم کننده چیست و چه ادعایی مصرف کنندگان را تشویق می کند که برندی را از میان سایر برند ها انتخاب کنند؟
  • آیا مصرف کنندگان حاضرند برای محصولی جدید با ادعاهای بیشتر، مبلغ بیشتری بپردازند؟

به طور خلاصه، چه چیزی باعث می شود که مصرف کننده، یک نرم کننده را از میان سایر نرم کننده های روی قفسه انتخاب کند؟

برای یافتن پاسخ این سوالات، افراد مورد آزمایش به دو گروه تقسیم شدند: افرادی که به طور منظم از نرم کننده ی البسه استفاده می کنند و کسانی که به ندرت یا به هیچ وجه از این محصولات استفاده نمی کنند.

این افراد با دقت انتخاب شدند تا از نظر جنسیت، سن، وضعیت تأهل، تعداد فرزندان و سطح تحصیلات، به درستی وضعیت گزارش مربوطه را نشان دهند. در اینجا به طور خلاصه  به مباحث کلیدی این تحقیق می پردازیم.

استفاده از نرم کننده های لباسشویی

بر اساس تحقیقی که در این زمینه انجام شد، 73% مصرف کنندگان در بیش از 50% شستشوهای خود از نرم کننده استفاده می کنند.

96% منسوجات پنبه ای، 72% پشمی، 70% پلی استر و 62% لینن هستند.

تقریباً نیمی گزارش کردند که از نرم کننده در انواع لباس استفاده می کنند و بیشترین استفاده را روی حوله ها، ملحفه های تخت و ژاکت دارند.

47% انواع البسه، 56% حوله، 61% ملحفه، 60% ژاکت

وقتی از افرادی که نرم کننده استفاده نمی کردند، دلیل عدم استفاده مورد پرسش قرار گرفت، بسیاری به مسائل زیست محیطی و آلرژیک اشاره کردند، برخی نیز اعتقاد داشتند این مواد عملکرد خاص و تاثیرگزاری نداشته و استفاده از آن ها چندان ضرورتی ندارد.

  • نمی دانم به چه دردی می خورند؟
  • حوله های نرم به راحتی خشک نمی شوند.
  • اینها مواد شیمیایی غیر ضروری هستند.

 

دلیل آن ممکن است تمایز اندک در نوع نرم کننده های موجود در بازار باشد: 91٪ از محصولات موجود (اروپایی) ادعای رایحه طولانی مدت و 46٪ ادعای لطافت و نرمی را در محصولات خود دارند.

بنابراین، اگر این مزایا برای این گروه از مصرف کنندگان، غیرضروری دیده شود، استفاده از نرم کننده هم ممکن است برای آنها غیرضروری تلقی شود.

دیدگاه مصرف کنندگان از عملکرد محصول

هنگامی که از مصرف کنندگان خواسته شد مزایای یک نرم کننده، مانند نرمی و عطر را ارزیابی کنند، آنها در نظرسنجی گزارش دادند که محصولات فعلی آنها مطابق و یا نزدیک به انتظارات آنهاست. 

از طرف دیگر، هنگامی که از این مصرف کنندگان در مورد مزایایی بغیر از ادعاهای مرسوم، مانند: حفظ رنگ ، طول عمر لباس، خنثی سازی بو، یا سازگار بودن با محیط زیست نظر سنجی شد، مصرف کنندگان رضایت کمتری از محصولات موجود داشتند، بنابراین در این حیطه ها جای پیشرفت وجود دارد.

 

افزودن ویژگی حفاظت از البسه

از پاسخ دهندگانی که علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهبود ادعاهای عملکرد بودند، در مورد  مبحث مراقبت از پارچه در نرم کننده ها نظرسنجی شد.

ادعاهای معروف در مورد نرم کننده ها در بازارهای مورد بررسی عبارتند از: “سازگار با محیط زیست” ، “اتو کردن آسان” و “برای پوست حساس” اما در این تحقیق ادعای مراقبت از پارچه هم اضافه شد و هنگامیکه از مصرف کنندگان خواسته شد که نرم کننده های موجود در قفسه را با توجه به مزایای آنها (با قیمت های مختلف) اولویت بندی کنند، نرم کننده هایی که ادعای حفاظت از بافت پارچه داشتند در صدر قرار گرفتند. این نشان می دهد که مصرف کنندگان تمایل به انتخاب نرم کننده ای دارند که از بافت البسه محافظت می کند. بعلاوه، حداقل 81٪ از مصرف كنندگان در نظرسنجی گزارش دادند كه در صورت مراقبت بهتر از پارچه، از نرم کننده پارچه بیشتر استفاده خواهند كرد.

لباسهایی که بیشتر عمر کنند و نو به نظر برسند

در این ارزیابی مشخص شد که مصرف کنندگان بطور کلی از محصولات نرم کننده ای که در بازار موجود است رضایت دارند و بیشتر نیازهای آنها تامین می شود.

با این حال، یک پتانسیل استفاده نشده وجود دارد: مزیت مراقبت از پارچه. این مزیت باعث می شود لباس ها ماندگارتر باشند و جدیدتر به نظر برسند، در عین حال که مزایای مرسوم چون عطر و بو نیز حفظ می شود.

اما چگونه می توان چنین مزیتی را به نرم کننده لباس اضافه نمود؟

آنزیمها کلید اصلی رسیدن به این مزیت هستند. استفاده از آنزیم باعث حفظ رنگ و درخشندگی پارچه می شود، خاصیت نرمی پارچه را بهبود می بخشد، مانع خاکستری شدن رنگ البسه روشن می شود و پرزهای اضافه ای را که بر اثر شستشو و استفاده ایجاد می شوند، از بین می برد، کیفیت پرز حوله ها را  حفظ می کند و جذب آب حوله ها را افزایش می دهد. 

 

میکروسکوپ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *