تصفیه پساب صنعتی و بهداشتی کارخانه گلنان پوراتوس به روایت تصویر

کارخانه گلنان پوراتوس در راستای حفظ محیط زیست گامهای موثری برداشته است همچون تصفیه پساب و استفاده از آن برای آبیاری فضای سبز ایجاد شده در اطراف کارخانه.

به گفته حمیدرضا حدادزاده مدیر کارخانه گلنان پوراتوس، در این مجموعه بهسازی مدیریت پساب صنعتی و بهداشتی از سال 1390 با روش تصفیه بیولوژیک شروع  شده و با توجه به نیاز مجموعه و ارزیابی صورت گرفته، سال 1396 طرح توسعه و اصلاح تصفیه‌خانه با سرمایه‌گذاری  هفت میلیارد ریالی با همکاری مشاور و مجری ایرانی و زیر نظر واحد محیط زیست شرکت مادر به مرحله اجرا درآمده و سال 1397 به بهره‌برداری کامل رسیده است. از میان تمام روش‌های موجود برای تصفیه پساب، روش تصفیه بیولوژیک انتخاب‌شده است و دلیل انتخاب این روش نیز به کار نبردن مواد شیمیایی مضر در مقایسه با دیگر روش‌های تصفیه فاضلاب، کاهش آثار مخرب زیست‌محیطی در زمان تصفیه فاضلاب و همچنین مصرف انرژی کمتر و هم‌زمان کیفیت پساب خروجی مناسب است.

 

کیفیت پساب خروجی از استانداردهای معمول بالاتر است

کیفیت پساب خروجی تصفیه‌خانه گلنان پوراتوس نیز که به صورت روزانه و مداوم کنترل می‌شود، به استناد سنجش‌های صورت گرفته در طول دوره‌ها و فصول مختلف، با استانداردهای ملی و زیست‌محیطی مطابقت دارد. در حال حاضر پساب خروجی تصفیه‌خانه پس از گندزدایی برای آبیاری فضای سبز و پوشش گیاهی ایجادشده داخل کارخانه و محوطه سایت‌های تولیدی مورداستفاده قرار می‌گیرد. با توجه به گستردگی فضای سبز ایجادشده، این اقدام علاوه بر مزایای زیست‌محیطی در سطح کلان، منجر به کاهش مصرف آب برای بخش‌های آبیاری فضای سبز شده است. 

همچنین اقدام ارزشمند زیست‌محیطی دیگر در کارخانه گلنان پوراتوس، راه‌اندازی حوضچه ماهی با آب خروجی تصفیه‌خانه شرکت است که ماهی‎ها به‌خوبی، کیفیت آب خروجی تصفیه‌خانه را تحمل کرده اند.

برای مطالعه بیشتر در خصوص تصفیه پساب و دیگر اقدامات شرکت گلنان پوراتوس در زمینه توسعه پایدار و حفظ محیط زیست مصاحبه با مدیر کارخانه گلنان پوراتوس را مطالعه کنید:

مسئولیت اجتماعی و حفظ محیط زیست

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

http://www.instagram.com/microscope.magazine

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *