کاشت 2360 اصله نهال در آستانه قرنی نو به‌وسیله یک فعال صنعتی

کاشت 2360 اصله نهال در آستانه قرنی نو به‌وسیله یک فعال صنعتی

 

کاشت 2360 اصله نهال در آستانه قرنی نو به‌وسیله یک فعال صنعتی گلنان پوراتوس، در انطباق با اهداف توسعه پایدار در گروه پوراتوس، سال‌هاست که در روز درختکاری (15 اسفندماه) اقدام به جبران بخشی از CO2 منتشر شده از طریق کاشت درختان می‎نماید. در اسفند سال 1400 نیز این اقدام زیست محیطی را در سطح وسیع‎تری انجام داد. این شرکت همچنین در راستای تحقق هدف تامین مواد اولیه پایدار، در آینده نزدیک محصول کشاورزان را خریداری و در تولید محصولات خود استفاده خواهد کرد. “شرکت گلنان پوراتوس: وظیفه ما به‌عنوان یک تولیدکننده مواد غذایی نه تنها تضمین تولید مواد غذایی سالم بلکه اطمینان از تولیدی پایدار، اخلاقی، ضمن احترام به محیط زیست و تکریم جامعه محلی است.” آنچه در پشت اقدامات زیست محیطی چون کاشت درختان پنهان است، آگاهی از اثرات ناشی از فعالیت های ما بر محیط زیست است و به گفته شرکت گلنان پوراتوس، این آگاهی به خوبی در گروه پوراتوس وجود دارد و به همین دلیل، توسعه پایدار یکی از ارکان اصلی مسئولیت‎های اجتماعی گروه پوراتوس به منظور حفظ سیاره زمین برای نسل‎های آینده است.  چرا کاشت درختان تغییرات اقلیمی، بحرانی جهانی است که صنایع و جوامع گوناگون را تحت تأثیر قرار داده است و کاهش خطر این تغییرات مستلزم کاهش انتشار گازهای گلخانه‎ای است. گروه پوراتوس، در این راستا اهداف مشخصی را تعیین کرده است:: –          خنثی کردن تاثیرات کربن تا سال 2025 با اندازه‎گیری و کاهش میزان انتشار مستقیم و غیرمستقیم ناشی از فعالیت‎های گروه پوراتوس و جبران میزان دی اکسید کربنی که امکان کاهش آن در این گروه وجود ندارد-          مدیریت منابع آب تا سال 2030 در راستای ایجاد تعادل در چرخه مصرف  بر اساس این اهداف، توجه ویژه ای به کاشت درختان در گروه پوراتوس وجود دارد. زیراجنگل‌ها و درختان به دلیل ظرفیت بالای ذخیره کربن، نقش مهمی در کاهش میزان CO2 منتشر شده دارند. درختان علاوه بر تثبیت کربن، مزایای اجتماعی- اقتصادی بیشماری شامل کنترل فرسایش و حفاظت از خاک و آب، حفاظت از تنوع زیستی، کنترل آلودگی و کاهش دما دارند. علاوه براین، کاشت درخت در جبران جنگل‎زدایی و تولید سوخت‌های زیستی موثر است.گلنان پوراتوس، در انطباق با اهداف توسعه پایدار در گروه پوراتوس، سال‌هاست که در روز درختکاری (15 اسفندماه) اقدام به جبران بخشی از CO2 منتشر شده از طریق کاشت درختان می‎نماید. امسال این اقدام زیست محیطی در سطح وسیع‎تر و با کاشت 1360 اصله نهال شاتوت، در شهرستان فردوس، استان خراسان جنوبی و 1000 اصله نهال شاه بلوط ایرانی در جنگل‎های هیرکانی استان گیلان با همکاری کشاورزان در این مناطق انجام گرفت. همچنین در راستای تحقق هدف تامین مواد اولیه پایدار، در آینده نزدیک شاتوت از کشاورزان استان فردوس خریداری و در تولید محصولات تاپفیل و ویوافیل شاتوت گلنان پوراتوس استفاده می‌شود.

جنگل‌های هیرکانی، جنگل‌های مختلط پهن برگ حاشیه جنوبی دریای مازندران و کناره شمالی البرز به مساحت ۵۵۰۰۰ کیلومتر مربع است که از غرب تا شرق نوار دریای خزر کشیده شده‌اند و  بخشی از آن هم در جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.  متاسفانه این پوشش‎های گیاهی ارزشمند و کم نظیر در نتیجه قطع بی‎رویه درختان، ساخت و سازهای غیراستاندارد و آتش سوزی‎های گسترده در معرض خطر انقراض قرار دارند.

 

کاهش موثر انتشار دی اکسید کربن و مصرف آب گلنان پوراتوس در سال 2021 میزان انرژی مصرفی و انتشار CO2 را 18 % به ازاء هر تن تولیدی نسبت به سال 2020 کاهش داده است. همچنین میزان مصرف آب به ازاء تناژ تولیدی در مقایسه با سال گذشته میلادی به میزان 35 % کاهش یافته که معادل صرفه جویی در مصرف 10000 متر مکعب آب است. شرکت گلنان پوراتوس بر این باور است که همه تولیدکنندگان مواد غذایی متعهد می‌توانند ضمن ارتقا کیفیت محصولات، گام‎هایی موثر در کاهش ردپای زیست‌محیطی و اجتماعی خود با جلوگیری از اتلاف مواد خوراکی و غیرخوراکی، استفاده مسئولانه از منابع و کاهش ردپای کربن بردارند.  همه ما در یک سیاره زندگی می کنیم همکاری با کشاورزان در شهرستان فردوس، کودکان در استان گیلان و مراقبت از سیاره زمین با هدیه نهال‎های میوه با کیفیت به جامعه محلی در آستانه قرنی نو و تحویل سال 1401 شمسی، از جمله اقداماتی است که شرکت گلنان پوراتوس در راستای تحقق مسئولیت‎های اجتماعی خود در قبال مردم و سیاره زمین انجام داده است.

 

میکروسکوپ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *