خمیرترش چیست

 

 

 

 

خمیرترش ماده طبیعی تخمیرکننده متشکل از آب، آرد و انواع میکروارگانیسم‌ها است.. نوع آرد، فلور میکروبی و روش‌های فرآوری مختلف منجر به ایجاد خمیرترش می‌شود که هر یک ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی را در نان ایجاد می‌کنند. میکروارگانیسم‌های موجود در خمیرترش از نشاسته و مواد معدنی موجود در آرد برای تخمیر و افزایش حجم نان استفاده کرده و فرآورده‌ای جانبی حاصل از فعالیت آنها که شامل انواع ترکیبات آلی می‌باشد، عامل ایجاد عطر و طعم هستند.در میکروسکوپ بخوانیم :

از عوامل کلیدی در انتخاب محصولات نانوایی می‌توان به کیفیت، طعم و تازگی اشاره کرد. علاوه بر این امروزه مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به مصرف محصولات سنتی دارند، بنابراین تهیه موادغذایی با مواد طبیعی و لیبلی پاک‌تر از عوامل کلیدی در انتخاب آنها برای خرید می‌باشد.

از زمان مصر باستان، روش‌ها و دستورالعمل‌های پخت نان با استفاده از خمیرترش برای هزاران سال از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. کاربرد خمیرترش تا قرون وسطی روش اصلی فرآوری نان بوده و امروزه نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

خمیرترش به‌عنوان تخمیرکننده طبیعی با افزایش طعم و ارزش غذایی نان پاسخ‌گوی درخواست مشتریانی است که به دنبال تهیه و مصرف نان‌های خوشمزه و سالم تهیه شده از مواد طبیعی هستند. تنوع محصولات خمیرترش همچنین نانوایان را در تولید سبد محصولات متنوع همراهی می‌نماید چراکه هر خمیر‌ترش عطر، طعم و ویژگی‌های خاص خود را در نان ایجاد می‌نماید.

خمیر ترش

انقلابی در صنعت نان با افتتاح اولین کارخانه تولید خمیر‌ترش  (ساپوره) در ایران

در گروه پوراتوس ما معتقدیم که راز آینده نان در گذشته آن نهفته است. با تأکید بر دانش و تجربه در زمینه تخمیر و پخت نان در فرهنگ‌های مختلف سراسر جهان، محصولات گروه خمیرترش با برند ساپوره را تولید کرده‌ایم. محصولاتی که کیفیت ثابت، راحتی مصرف و طعم‌های متنوع را ایجاد می نمایند.

محصولاتی هستند که با افتتاح اولین کارخانه تولید خمیرترش در ایران توسط شرکت گلنان‌پوراتوس در سبد محصولات ایمن شرکت قرار گرفته‌اند. این خمیرترش‌ها به‌ترتیب بر پایه آرد چاودار، آرد جو و آرد گندم خراسان بوده و هریک عطر و طعم خاصی را در نان ایجاد می‌نماید.

ساپوره سافت‌گرین‌مولتی و ساپوره سافت‌گرین‌گلدن از دیگر محصولات تولیدی شرکت گلنان‌پوراتوس می باشد که علاوه‌بر ایجاد عطر و طعم خاص خمیر‌ترش به دلیل محتوی غلات، طعم آجیلی منحصر‌به‌فردی را در نان ایجاد می نماید. این محصولات در راستای هدف ما که ارائه راه‌کارهای غذایی نوآورانه به منظور ارتقای سطح سلامت و تندرستی می باشد، طراحی شده و در سراسر کشور عرضه می شود.

خمیر ترش

 

میتوانید در این رابطه مطلب نانوایان زیرک را مطالعه کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این محصولات می توانید به وب سایت مجموعه به آدرس www.golnanpuratos.com  مراجعه فرمایید.

 

      میکروسکوپ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *