فراتر از طعم قهوه در مرکز نوآوری رادمان

یکی از کلیدهای موفقیت کسب‌و‌کارهای مختلف حفظ پویایی در شرایط متفاوت و یکی از بازوهای این پویایی، نوآوری در سطوح و درجات مختلف است. درواقع نوآوری می‌تواند باعث شود یک کسب‌و‌کار نه‌تنها خود را به بهترین نحو با شرایط موجود وفق دهد بلکه برای شرایط جدید نیز خود را مهیا کند. شرکت رادمان نیز به‌عنوان یک واحد تولیدی مستقل و نوآور در زمینه قهوه برای حرکت در مسیری تازه و متناسب با نیاز دنیای امروز ایجاد شده است.

 

احسان مسعودیاحسان مسعودی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت رادمان، در مصاحبه با مجله میکروسکوپ درباره چگونگی شکل‌گیری این شرکت گفت: گروه پایون بین‌الملل هیراد چندین سال است که در زمینه واردات مواد اولیه صنعت شیرینی و شکلات و تا حدی نانوایی شامل موادی چون سوربیتول، گلیسیرین، فومر، کریمر، روغن، کاکائو و غیره از کشورهای مختلف و قهوه، شامل دانه سبز، رست‌ و آسیاب شده و فریز‌درای از برزیل، هند و دیگر کشورها فعالیت می‌کند و یکی از رهبران بازار در تأمین این نوع مواد در حجم بالا، قیمت و خدمات مناسب برای شرکت‌های کوچک و بزرگ تولیدکننده است. سال‌ها فعالیت موفق در این زمینه باعث شد این شرکت تصمیم بگیرد نوع دیگری از ارتباط با مشتریان و دیگر افراد مرتبط در صنعت شیرینی و شکلات را به‌وجود آورد که نتیجه آن شرکت تولیدی رادمان است؛ شرکتی که با هدف تولید، آموزش، تحقیق و توسعه در بخش شیرینی و شکلات تأسیس شده است.

 

رادمان؛ مجموعه‌ای با عطر و طعم قهوه

وی با اشاره به اختصاص فضایی به مساحت 10000 متر‌مربع برای فعالیت‌های شرکت رادمان، درباره بخش‌های مختلف این شرکت توضیح داد: بخشی از شرکت رادمان تولید محصولات B2C است که درواقع به تولید برون‌سپاری‌شده اختصاص دارد؛ محصولات گروه قهوه چون 2in1، 3in1، شکلات داغ، پودر کاکائو، دانه قهوه رست شده، قهوه آسیاب‌‌شده، چای ماسلا، کاپوچینو و غیره برای سفارش‌دهنده و تحت برند او در بسته‌بندی‌های ساشه تولید می‌شود.

بخش دیگر شرکت رادمان، تولید محصولات گروه قهوه به‌صورت B2B یا Horeca (مخفف هتل، رستوران و کافه) با برند “توکا” است که در بسته‌بندی‌های 0.5 و 1 کیلویی برای هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها به‌فروش می‌رسد.

شرکت رادمان همچنین یک واحد کاربردی یا نوآوری مستقل از مجموعه دارد که می‌تواند تمامی امکانات مرتبط با صنعت شیرینی و شکلات را در اختیار بخش‌های تحقیق و توسعه شرکت‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی در حوزه صنایع غذایی قرار دهد تا بتوانند در آن ایده های خود را در فضایی کاملا امن و محرمانه عملی کنند.

 

برون‌سپاری؛ صرفه‌جویی در منابع

مسعودی درباره دلیل شکل‌گیری شرکت رادمان به‌عنوان یک واحد تولیدی گفت: شرکت پایون سال‌ها در زمینه واردات مواد اولیه صنعت شیرینی و شکلات شامل انواع قهوه فعالیت کرده و به‌خوبی دریافته است که شناخت بازار، دسترسی به منابع تأمین قابل اطمینان از نظر کیفیت، قیمت، زمان و خدمات در کنار دستگاه‌آلات به‌روز با کارایی بالا مزیت‌های مهمی برای تولیدکننده است. بنابراین هدف این مجموعه از وارد‌شدن به تولید، آن است که نه تنها مواد اولیه را با قیمت و شرایط مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد، بلکه بسته‌بندی و تولید را نیز با هزینه‌های پایین‌تر و بهره‌وری بالاتر برای تولیدکنندگان به انجام رساند. بدین‌ترتیب تولیدکنندگان می‌توانند از مزایایی چون نزدیکی به پایتخت، کاهش هزینه‌های حمل‌و‌نقل، دسترسی همیشگی و ارزان‌تر به مواد اولیه مورد نیاز تولید، مجاورت انبارهای نگهداری مواد اولیه، وجود تیم تولید و تحقیقاتی با‌تجربه و حرفه‌ای، تکنولوژی بالای بسته‌بندی بر اساس استانداردهای مجموعه و ظرفیت بالای تولید بهره‌مند گردند و بدون آنکه درگیر احداث خط تولید شوند، محصول خود را با برند و بسته‌بندی مورد تأیید خود در کوتاه‌ترین زمان و با پایین‌ترین هزینه ممکن وارد بازار نمایند. شایان ذکر است که کلیه محصولات برون‌سپاری با کدهای محرمانه و در فضایی مطمئن تولید می‌شوند.

قائم مقام شرکت رادمان با اشاره به اینکه این شرکت تنها تولیدکننده‌های داخلی را مد نظر قرارنداده، خاطر نشان ساخت: ما با شرکت‌های تولیدی بین‌المللی محصولات گروه قهوه نیز وارد مذاکره شده‌ایم تا محصولات مختلفی را بر اساس استانداردهای آنها در ایران تولید کنیم و با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شده‌ایم.

 

مرکزی برای ایده‌پردازی در صنعت شیرینی و شکلات

مسعودی درباره مرکز نوآوری توضیح داد: این مرکز، بخش مهم دیگری است که شرکت رادمان روی آن با هدف ایجاد ارتباطات بیشتر در صنعت شیرینی و شکلات سرمایه‌گذاری کرده و شامل فضایی است که در آن بخش تحقیقات و توسعه شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز می‌توانند با در‌اختیار‌داشتن تمامی امکانات لازم در این صنعت ایده‌های خود را به تولید برسانند. آنها می‌توانند تیم خود را در اینجا مستقر کنند یا با همراهی تیم ما پروژه‌های مشترکی را به انجام رسانند و در راستای تولید محصولاتی نوآورانه و سلامت‌محور قدم بردارند. این بخش از شرکت رادمان کاملا مستقل است و افراد می‌توانند با اطمینان از محرمانه‌بودن اطلاعات و فعالیت‌های خود، از امکانات آن بهره‌مند گردند.

 

صفر تا صد یک کافی شاپ در آکادمی رادمان

مسعودی سپس درباره بخش آموزش شرکت رادمان افزود: هدف این بخش که در حال راه‌اندازی است، آموزش باریستاهای ایرانی است؛ چه آنها که کافی شاپ دارند یا در کافی شاپی فعال هستند و می‌خواهند اطلاعات خود را به‌روز کنند و چه آنها که به‌دنبال راه‌اندازی کافی شاپ خود هستند. این کافه‌آکادمی با همکاری تیم‌های ایتالیایی و سوییسی کلیه خدمات مرتبط با صنعت قهوه و کاکائو را در اختیار این افراد قرار خواهد داد. سطح‌بندی کلاس‌ها، سرفصل دروس، تهیه و نصب ماشین‌آلات  مورد نیاز و حتی نحوه آموزش طراحی چیدمان کافی‌شاپ در این آکادمی به‌وسیله تیم‌های مجرب در حال آماده‌سازی است و کل دوره آموزش به‌صورتی طراحی و برنامه‌ریزی شده که یک فرد علاقمند بتواند صفر تا صد ایجاد و اداره یک کافی‌شاپ را به صورت علمی و عملی بیاموزد.

وی سپس تأکید کرد: آنها که آموزش می‌بینند با اتمام آموزش از ما جدا نخواهند شد، بلکه ما برای برآوردن نیازهای آینده آنها و کمک به رفع مشکلاتشان در ارتباط با آنها باقی خواهیم ماند. ادامه این ارتباط به‌صورت خدمات‌دهی بیشتر در قالب تأمین دستگاه‌آلات،  مواد اولیه و رفع مشکلات احتمالی در صنف و صنعت خواهد بود.

قهوه

رشد بیشتر در نتیجه هم‌افزایی

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت رادمان در انتها با اشاره به اهمیت ارتباطات در زنجیره کسب‌و‌کارها افزود: هدف از ایجاد شرکت رادمان در کنار شرکت پایون این بوده که افراد مختلف بتوانند با دسترسی به امکانات مورد نیاز روی ایده‌های بزرگ و کوچک خود کار کنند، آموزش‌های مرتبط دریافت کنند و در نهایت به ایده هایشان جامعه عمل بپوشانند تا بتوانند به حلقه بزرگ‌تری از صنعت بپیوندند که قطعا می‌تواند با حضور تک تک این افراد رشد بزرگ‌تری را تجربه کند.

 

ویدئوی کارخانه رادمان را تماشا کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *