آنزیم اختصاصی رفع بوی بد لباس

ممکن است باور نکنید، اما امروزه یکی از چالش‌های بزرگ مصرف‌کنندگان برطرف‌کردن بوی بد لباس‌ها به گونه‌ای است که لباس‌ها برای مدت طولانی‌تری خوش‌بو باقی بمانند. برطرف‌کردن لکه‌های زرد از یقه، سر‌آستین‌ها و زیر بغل نیز به همین چالش مربوط است و شوینده‌های متعارف از پس آن‌ها بر نمی‌آیند. بنابراین نیاز به راه حل بهتری داریم و آن آنزیم فسفودی‌استراز است که راه‌حلی طبیعی و طولانی‌مدت است.

 

امروزه شوینده‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانند از عهده لکه‌ها و چرک‌ها برآیند. اما حتی در مورد پارچه‌های تازه شسته شده هم مصرف‌کنندگان هنوز با مشکل بوی بد، تغییر رنگ و لکه‌های زرد دست و پنجه نرم می‌کنند و در عین حال به دنبال شوینده‌های لباس‌شویی طبیعی هستند و می خواهند کل فرایند لباس‌شویی آن‌ها پایدار باشد. بنابراین از شوینده‌ها انتظار می‌رود که مزایای ارزشمندتری را فراتر از لکه‌بری ارائه دهند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه محصولات شوینده تحت تأثیر تکنولوژی و فشارهای نظارتی تغییر می‌کنند
چرک بدن؛ چالشی نامرئی

با چشم غیر مسلح پارچه‌ها پس از شستشو ممکن است تمیز به نظر بیایند اما با نگاهی دقیق‌تر به عمق پارچه می‌بینید چرکی وجود دارد که به الیاف پارچه چسبیده است؛ چرک بدن.

ممکن است باور نکنید اما چرک بدن یکی از فراوان‌ترین لکه‌ها در پارچه‌های شما است و در هر بار شستشو وجود دارد. این چرک به شوینده‌های متعارف مقاوم است و درنتیجه مرتباً مقدار آن در پارچه افزایش می یابد. بنابراین مهم نیست چندبار لباس یا ملحفه‌های خود را می‌شویید، این چرک باقی می‌ماند و بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود.

متاسفانه شوینده‌های لباس‌شویی و بیش‌تر مکمل‌های شستشو مانند ضدعفونی‌کننده‌های لباسشویی و بوسترهای معطر قادر به برطرف کردن کامل یا پوشاندن چرک بدن نیستند.

چرک بدن ترکیبی است از میلیون‌ها سلول پوست مرده که هر روز از بدن شما می ریزد، عرق، سبوم، و دیگر آلاینده‌های دیگر. این چرک به پارچه‌هایی که در تماس با پوست شما هستند، می‌چسبد و از آنجا که چسبناک است، ذرات چرک خارجی را که در محیط اطراف وجود دارد، لکه‌های بدن و همچنین مولکول‌های بو را جذب می‌کند و به دام می‌اندازد. بنابراین دلیل اصلی ماندگاری بو در لباس شما چرک بدن است و تا زمانی که آن را از بین نبرید، این چرک لایه لایه زیاد می شود، بوی بد لباس شما مرتباً افزایش می یابد و در نهایت لباستان تغییر رنگ می‌دهد.

 

ضدعفونی کننده‌ها و بوسترهای معطر، راه‌حل کوتاه‌مدت برای رفع بوی بد

امروزه محبوب‌ترین راه‌حلها برای لباس‌های شستشوشده بدبو استفاده از بوسترهای معطر یا مواد شیمیایی است. اما شوینده‌های معطر یا بوسترهای خوشبو کننده راه‌حل‌هایی کوتاه‌مدت هستند و تنها بو را می پوشانند و مشکل را از بین نمی برند. بنابراین بوی بد پس از محو‌شدن بوی عطر، بر می‌گردد.

ضدعفونی کننده‌ها یا گندزداهای لباس‌شویی نیز با استفاده از مواد شیمیایی قوی باکتری‌ها را می‌کشند اما آن‌ها را از بین نمی‌برند یعنی باکتری‌های مرده به عنوان بخشی از لکه در پارچه باقی می‌مانند و باعث برگشت سریع‌تر لکه‌ها می‌گردند.

به‌علاوه، مصرف‌کنندگان این روزها کم‌تر به دنبال راه‌حل‌های شیمیایی هستند و بیشتر خواستار شوینده‌های پایداری هستند که قابلیت تجزیه زیستی دارند.

 

چرک بدن، دلیل اصلی بوی بد لباس

به‌گفته حدود 50 درصد مصرف‌کنندگان “بوی بد” دلیل اصلی شستن است و مشکل آن‌ها ماندگار بودن این بوی بد است. همچنین حدود 50 درصد گزارش می‌کنند که گرچه لباس‌های‌شان به نظر تمیز می‌آیند هنوز بوی بدی می‌دهند.

بوسترهای معطر لباس‌شویی ممکن است برای مدتی بوی بد را بپوشانند و ضدعفونی کننده‌های لباس‌شویی باکتری‌ها را از بین ببرند، اما آن‌ها دلیل اصلی را هدف قرار نمی‌دهند، بنابراین نمی‌توانند بوهایی چون عرق را کاملاً از بین ببرند.

چرک بدن دلیل اصلی بوی بد پارچه‌ها است، بویی که با شستشوی معمول لباس‌ها نه تنها از بین نمی‌رود، بلکه پس از مدت کوتاهی بر می‌گردد. بنابراین باید دلیل اصلی این بوی بد برطرف شود؛ باید چرک بدن از بین برود. اما رهایی از این چرک آسان نیست.

آنزیم، راه‌حلی طولانی‌مدت

آنزیم فسفودی‌استراز از عهده این مشکل بر می‌آید. این آنزیم از شرکت نووزایمز با نام تجاری Pristine می‌تواند چرک بدن را بشکند، آن را از لباس جدا کند و به همراه آن ذرات چرک، باکتری‌ها و مولکول‌های بو را آزاد کند تا همراه آب شستشو خارج شوند.

این آنزیم خود قابلیت تجزیه زیستی دارد و بنابراین راه‌حلی عالی برای مصرف‌کنندگانی است که به دنبال روش‌های طبیعی برای حل مشکل بوی بد هستند.

 

تمیزی عمیق و بهداشتی

اهمیت بهداشت روز‌به‌روز در دنیا افزایش می‌یابد و تنها شامل بهداشت شخصی نیست بلکه انتظار داریم هر چیزی را که لمس می‌کنیم تمیز باشد. به همین دلیل است که محبوبیت ضدعفونی کننده‌ها و گندزداهای لباس‌ در حال افزایش است. بنابراین اگر مصرف‌کنندگان بدانند شوینده لباسی که مصرف می‌کنند، چرک نامرئی و چربی‌های بدن را که ناگزیر راه خود را به لباس‌ها و ملحفه‌های‌شان می‌یابند از بین می برد، به آن بیش‌تر اعتماد می‌کنند.

هنگامی که ببینند برای از بین بردن این لکه‌های دردسرساز نیازی به استفاده از مکمل‌های لباس‌شویی و خوش‌بوکننده‌ها ندارند بلکه با استفاده از همان شوینده که نه حاوی مواد شیمیایی قوی بلکه ماده‌ای طبیعی و ملایم است ، می‌توانند لباس‌های خود را عمیق و بهداشتی بشویند، اطمینان خاطر می‌یابند.

زیر بغل عاری از زردی، یقه و سرآستین‌های تمیز

امروزه یکی از چالش‌های اصلی مصرف‌کنندگان برطرف کردن لکه‌های زرد از زیر بغل، یقه و سرآستین‌ها  و همچنین جلوگیری از زرد شدن کلی پارچه‌ها است.

زرد شدن حاصل چرک بدن است، چرکی که به الیاف پارچه می‌چسبد و ذرات چرک دیگر را جذب می‌کند. آنزیم Pristine مانع ایجاد لکه‌های زرد در لباس‌ها می‌شود زیرا لکه عرق و دیگر ذرات را از لباس‌های پوشیده شده آزاد می‌سازد و بنابراین به مصرف‌کنندگان احساس تازگی، تمیزی و اعتماد به نفس می‌دهد.

 

درخشانی رنگها و سفیدی

حداقل 54% مصرف کنندگان اعتقاد دارند که لباس‌ها بعد از 20 بار شستشو کهنه می‌شوند، زیرا آنها عموماً پس از 20 بار شستشو رنگ پریده می‌گردند و درخشانی اولیه خود را از دست می‌دهند. در بسیاری مواقع این مشکل به دلیل بازنشست لکه‌ها و چرک بدن روی لباس‌های دیگر هنگام شستشو است. اما اگر چرک بدن که درون الیاف‌های لباس چسبیده و چرک‌های دیگر را جذب می‌کند، از بین برود، لکه‌های زرد و دیگر ذرات چرک آزاد می‌‎شوند و همراه آب شستشو از مجرای تخلیه خارج می‌گردند. بنابراین آنزیم Pristine مانند یک درخشان‌کننده طبیعی لباس‌شویی عمل و به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند از تشکیل لکه‌های زرد جلوگیری و رنگ و سفیدی درخشان‌تری را در لباس‌های خود تجربه کنند.

 

با استفاده از Pristine نووزایمز می‌توانید یک راه‌حل تازه به دست آورید؛ راه‌حلی برای بر طرف کردن بوی بد، جلوگیری از تغییر رنگ پارچه و از بین بردن لکه‌های زرد. این آنزیم می‌تواند در همه فرمول‌های شوینده به کار رود و با داشتن قابلیت تجزیه زیستی، برای شوینده‌های طبیعی انتخابی عالی است.

 

ویدئوی مربوط به کارکرد این آنزیم را اینجا ببینید

 

 

میکروسکوپ را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *